|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / K10DI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
K10DI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika odborných postupů a odb. praxe
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Didaktika odborných postupů a odborné praxe
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Cvičení
23
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je připravit studenty na činnosti mentora klinické praxe v oblasti kvalifikační přípravy studentů nelékařských zdravotnických oborů, studentů specializačního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků a v adaptačním procesu nově nastupujících zaměstnanců. Jde především o vytváření optimálních podmínek pro kvalitní a efektivní vedení odborné praxe; organizaci a řízení výukového procesu v souvislosti s odbornou praxí; koordinaci a regulaci praktických činností a výkonů vzdělávaných osob; průběžné hodnocení dosahovaných znalostí (vědomostí a dovedností); provádění výstupní evaluace vzdělávacího procesu a zpracovávání závěrečného hodnocení účastníků vzdělávacího procesu.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění stanovené povinné účasti na přednáškách a praktických cvičeních. Splnění úkolů zadaných na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Úvod do pedagogiky a didaktiky, terminologie (pedagogika, didaktika, andragogika, edukace) Motivace a cíle ve výuce Výukové strategie a metody
Motivace a cíle ve výuce Výukové strategie a metody Didaktika odborných postupů (seznámení s odbornými učebnami, modely, nácvik výuky studentů v simulovaných situacích) Didaktika odborných postupů a odborné praxe (výuka studentů pod vedením akademického pracovníka) Reflexe výuky a vedení praxí - týmové setkání
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika.. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1228-7.
-
Základní:
ŠULISTOVÁ, R.; TREŠLOVÁ, M. Pedagogika a edukační činnost v ošetřovatelské péči pro sestry a porodní asistentky. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-7394-246-5.
-
Doporučená:
Kuberová, Helena. Didaktika ošetřovatelství. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-684-1.
-
Doporučená:
TALIÁNOVÁ, M.; ŘEŘUCHOVÁ, M. Vybrané kapitoly z didaktiky ošetřovatelství. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011. ISBN 978-80-7395-389-8.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student se orientuje a provádí činnosti mentora klinické praxe, organizaci a řízení odborné praxe a jejich náležitosti. |
Vyučovací metody |
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|