|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / P3PZZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
P3PZZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Odborná praxe
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
320
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
53 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/P3PZZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KKO/P2PIZ
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KKO/P4PIZ, KKO/P4PZZ, KOS/P4PIZ, KOS/P4PZZ
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zdokonalit teoretické znalosti a praktické dovednosti při práci v podmínkách klinické praxe, vybavit zdravotnického záchranáře znalostmi potřebnými k organizačnímu a metodickému vedení ošetřovatelské péče.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 100% účasti na odborné praxi. Splnění stanovených výkonů a ošetřovatelských procesů. Zpracování zadané písemné práce. Splnění teoreticko- praktické zkoušky. Student absolvuje 6x modelové situace. Student je nejdéle ve 3. ročníku ZS držitelem řidičského oprávnění skupiny B.
|
Obsah
|
Seznámení se s jednotkou intenzivní a resuscitační péče Nácvik ošetřovatelských činností, ošetřovatelský proces. Nácvik komunikačních dovedností. Respektování práv pacienta. Uplatňování zásad etiky při práci. Materiální a technické vybavení ZZS. Zdravotnické operační středisko. Ošetřovatelské postupy v PNP. Materiální a technické vybavení urgentního příjmu. Management organizace práce na urgentním příjmu a ZZS. Ošetřovatelská péče na interní, chirurgické a dětské JIP. Ošetřovatelská péče na ARO a operačních sálech. Ošetřovatelská péče na odd. urgentního příjmu. Ošetřovatelská péče v podmínkách výjezdových skupin RLP a RZP. Ošetřovatelská péče na porodním sále a gynekologickém oddělení. Specifická práce na zdravotnickém operačním středisku, spolupráce s HZS, HS.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HERDMAN, T. Heather a Shigemi KAMITSURU, ed. Ošetřovatelské diagnózy: definice & klasifikace: 2015-2017. Praha:Grada, 2015.
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Obecná část. Praha: Grada, 2011.
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, R. a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Speciální část. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3420-0.
-
Základní:
REMEŠ, R.; TRNOVSKÁ, S. a kol. Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. Praha: Grada Publishing, 2013.
-
Doporučená:
VYTEJČKOVÁ, R. A KOL. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III. Praha: Grada, 2015.
-
Doporučená:
MALÁ Lucie a David PEŘAN. První pomoc pro všechny situace. Vyšehrad, 2016.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Splnění předmětu P2PIZ |
Získané způsobilosti |
Student využívá analýzy, evaluace a syntézy při řešení problémových situací v ošetřování nemocných pacientů/klientů, u kterých dochází k selhání základních životních funkcí, nebo toto selhání hrozí. Podílí se na zvyšování kvality ošetřovatelské péče, zvládne základní techniky fyzikálního vyšetření pacienta, samostatně připravuje a realizuje edukaci klientů, je schopen plánovat ošetřovatelský proces u nemocných se selháním základních životních funkcí s ohledem na jejich kulturní odlišnosti. Podílí se na spolupráci uvnitř zdravotnického týmu, spolupracuje s rodinou pacienta/klienta, respektuje a dodržuje platné zákony, vyhlášky a normy. |
Vyučovací metody |
- Nácvik dovedností
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Rozhovor
- Rozbor portfolia studenta
|
|
|
|