|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KKO / P9ZDS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KKO
/
P9ZDS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Zdravotnická statistika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
7
[HOD/SEM]
Cvičení
7
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIR/P9ZDS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Účelem výuky předmětu zdravotnická statistika je podat studentům základní přehled o metodách statistiky používaných v lékařství a přírodních vědách. K pochopení základních pojmů statistiky je zapotřebí znát i teorii pravděpodobnosti, která bude též vyložena. Protože se předpokládá u studentů nejen přehled o používaných metodách, ale i o jejich aktivním praktickém použití, součástí přednášky budou i samostatně provedené příklady použití metod v tabulkovém procesoru MS Excel.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 75% účasti na cvičeních, seminářích. Splnění písemného testu.
|
Obsah
|
Teorie pravděpodobnosti, vymezení pojmů: náhodný pokus, náhodný jev a náhodná veličina, pravděpodobnost - definice, vlastnosti, rozdělení pravděpodobností náhodných veličin, normální rozdělení. Matematická statistika, popisná a demografická statistika (statistický soubor), základní pojmy matematické statistiky, charakteristiky polohy a variability. Testování statistických hypotéz, přehled statistických testů používaných v praxi a jejich použití, regresní a korelační analýza, neparametrické metody (Mann-Whitney test, test iterací prvků dvou druhů, test iterací nahoru a dolů) Transformace odpovědí k dosažení normálního rozdělení, párový a nepárový t-test rozdíly a nesprávné použití v praxi
Seminář k tématu Teorie pravděpodobnosti. Seminář k tématu Matematická statistika. Praktické použití statistických testů. Příklady na regresní a korelační analýzu. Prezentace výsledků statistického hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ORVIS W.O. MS Excel pro vědce a inženýry. Praha. Computer Press 1996 s. 498 (121-171, 479-484)., 1996. ISBN 80-85896-49-4.
-
Základní:
KLEMERA P., KLEMEROVÁ V. Základy aplikované statistiky pro studující farmacie. Praha , Karolinum, 1997.
-
Rozšiřující:
KUBÁNKOVÁ V., HENDL J. Statistika pro zdravotníky. Praha, Avicenum 1987 s. 278 (1-35).
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají znalosti z oblasti statistického zpracování zdravotnických dat používaného v lékařství i přírodních vědách, základní znalosti teorie pravděpodobnosti a budou schopni praktické aplikace získaných znalostí v prostředí tabulkového procesoru MS Excel. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|