|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KLKS / MOPUB
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KLKS
/
MOPUB
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Motivační publikace v současné literární
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Motivační publikace v současné literární kultuře
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 0
|
11 / 16
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem semináře je kriticky reflektovat vybrané publikace motivační a rozvojové literatury dostupné na našem knižním trhu, a to zejména s přihlédnutím k jejich typologii a hodnotovým či metodologickým východiskům, jak se projevují v sémantických a komunikačních rámcích dané knihy. Zvláštní pozornost bude věnována využití rétorických a literárních postupů, jimiž se příslušné publikace vřazují do širšího kontextu současné literární kultury a jejich mediálních a žánrových proměn. Neméně významný aspekt seminární práce s referáty představují aplikace základních principů kritického myšlení, v jehož metodách se během dílčích analýz motivačních knih a a ukázek z nich studenti zdokonalují.
|
Požadavky na studenta
|
Pravidelná docházka podle dohodnutých a aktualizovaných pravidel a aktivní účast během seminárních debat představují hlavní podmínku udělení zápočtu, každý účastník semináře přitom vystoupí s podrobným referátem analyzujícím jednu samostatně zvolenou knihu dostupné motivační literatury. Příslušná publikace bude kriticky reflektována ve všech svých komunikačních a rétorických, případně literárněteoretických aspektech, ostatní účastníky semináře referující k tomuto účelu vybaví kopií jedné vybrané stránky jím analyzovaného textu. Během zápočtového rozhovoru předloží studenti dvoustránkový, volně koncipovaný esej na jedno z témat jimi prezentované knihy.
Pokud bude nutné přejít na distanční výuku, budou frontální a přednáškové části obsahu realizovány formou powerpointových prezentací a naskenovaných studijních materiálů. Sstudentům budou umožněny pravidelné konzultace prostřednictvím aplikace Skype nebo MS Teams, podle dohody může být připraven videopřenos. Závěrečné výstupy budou převedeny do podoby tematicky a problémově jasně strukturovaných esejů, k nimž bude poskytnuta podrobná zpětná vazba.
|
Obsah
|
1. Historický původ motivační literatury, předchůdci a žánrové linie.
2. Motivační literatura jako dynamická součást postmoderní literární kultury.
3. Motivační a rozvojová práce s nástroji kritického myšlení.
4. Komunikační, rétorické a argumentační strategie motivačních příruček.
5. Literárněteoretické kategorie v analýze diskurzu motivačních knih.
6. Interdisciplinární a multikulturní souvislosti kultury osobního rozvoje.
7. Pozitivní psychologie, principy koučování a sebekoučování, osobní rozvoj.
8. Motivační světy jako specifické nefikční textové konstrukty.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
TALEB, Nassim Nicholas. Antifragilita. Jak těžit z nahodilosti, neurčitosti a chaosu.. Praha-Litomyšl, 2014.
-
Doporučená:
ZÁBRANSKÝ, J. Co byste o sobě měli vědět aneb Koncept efektivního života.. Praha, 2012.
-
Doporučená:
PACOVSKÝ, Petr. Člověk a čas. Time management IV. Generace.. Praha, 2016.
-
Doporučená:
BUDÍKOVÁ, Lucie ? NEVOLOVÁ, Monika. Hackněte svůj život. Nejen pomocí technologií. Praha, 2016.
-
Doporučená:
HARTMANN, T. I blues se dá rozchodit. Jak upravit mysl a vytvořit emoční bohatství.. Hodkovičky, 2008.
-
Doporučená:
GALLWEY, T. W. Inner Game pro manažery. Tajemství vysoké pracovní výkonnosti.. Praha, 2015.
-
Doporučená:
JELÍNEK Marian ? JETMAROVÁ, Kamila. Jak neztratit motivaci v době blahobytu. Praha, 2017.
-
Doporučená:
WAPNICK, E. Kniha pro multipotenciály. Buďte vším, čím chcete.. Praha, 2019.
-
Doporučená:
KROGERUS, Mikael ? TSCHÄPPELER, Roman. Kniha rozhodnutí. 50 grafických modelů pro strategické rozhodování.. Praha, 2018.
-
Doporučená:
KIMSEY-HOUSE, H. ? KIMSEY-HOUSE, K. ? SANDAHL, P. ? WITHWORTH, L. Ko-aktivní koučink. Transformace firem, změna a osobní růst.. Praha, 2017.
-
Doporučená:
WHITMORE, J. Koučování. Rozvoj osobnosti a zvyšování výkonnosti. Metoda transpersonálního koučování.. Praha, 2013.
-
Doporučená:
JUNG, M. Kouzlo sebeuskutečnění. Harry Potter v nás. Praha, 2012.
-
Doporučená:
GAZDA, Jan ? LIŠKA, Václav ? MAREK, Bořivoj. Kritické myšlení. Dovednost (nejen) pro 21. století.. Praha, 2019.
-
Doporučená:
SANTINI, Céline. Kuncugi. Umění nápravy.. Praha, 2019.
-
Doporučená:
HEATH, Joseph ? POTTER, Andrew. Kup si svou revoltu. O mýtu kontrakultury... Praha, 2012.
-
Doporučená:
PAVEL, Jan ? PAVLOVÁ, Alena. Mentální trénink v individuálních sportech. Praha, 2019.
-
Doporučená:
GOLDSMITH, M. MOJO. Jak najít naplnění v kariéře i v osobním životě. Brno, 2011.
-
Doporučená:
KIRCHNER, Steffen. Motivační lži. Proč jen pozitivní myšlení nefunguje?. Brno, 2016.
-
Doporučená:
SELIGMAN, Martin E. P. Naučený optimismus, Jak změnit své myšlení a život.. Praha, 2013.
-
Doporučená:
JELÍNEK M. ? JETMAROVÁ, K. Neztraťte motivaci v době blahobytu.. Praha, 2017.
-
Doporučená:
BUTLER-BOWDAN, T. Nic není nemožné. 50 klíčových knih motivační literatury.. Praha, 2003.
-
Doporučená:
SCHIMD, Manfred. Pirátský princip. Tajemství úspěchu a kariéry.. Praha, 2019.
-
Doporučená:
KOLÁŘ, Pavel. Posilování stresem. Cesta k odolnosti. Praha, 2021.
-
Doporučená:
GRZESKOWITZ, I. Postoj A+. Vnitřní naladění vítězů.. Praha, 2014.
-
Doporučená:
MÜHLFEIT, J. ? COSTI, M. Pozitivní leader. Jak energie a štěstí pohánějí špičkové týmy na cestě k úspěchu.. Praha, 2017.
-
Doporučená:
ROYAL, B. Principy kritického myšlení. Jak logicky zhodnotit informace a zasadit je do souvislostí.. Praha, 2016.
-
Doporučená:
HOLIDAY, Ryan. Překážka jako výzva. Proměňte krizi v novou příležitost.. Praha, 2015.
-
Doporučená:
GOMPERTZ, W. Přemýšlej jako umělec.. a prožij kreativnější a plodnější život.. Praha, 2017.
-
Doporučená:
HARDY, Benjamin. Přepište svůj příběh. Jak změnit svou osobnost a tím i budoucnost.. Praha, 2021.
-
Doporučená:
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti.. Praha, 2017.
-
Doporučená:
WILDFLOWER, L. Skrytá historie koučování. Praha, 2015.
-
Doporučená:
JELÍNEK, M. - JETMAROVÁ, K. Sport, výkon a metafyzika.. Praha, 2014.
-
Doporučená:
FORD, D. Správné otázky. 10 otázek, které vás dovedou k jedinečnému životu.. Praha, 2016.
-
Doporučená:
DeBONO, E. Šest klobouků aneb Jak myslet.. Praha, 1997.
-
Doporučená:
MILLMAN, Dan. Škola pokojného bojovníka. Mistrovství těla a ducha.. Praha, 2006.
-
Doporučená:
HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding.. Praha, 2006.
-
Doporučená:
PETRÁK, M. Terapie chaosem aneb Jak nejistota člověka posouvá a rozvíjí.. Praha, 2016.
-
Doporučená:
KLIČKO, Vladimir ? KIEL, Tatjana. Umění čelit výzvě. Metoda F.A.C.E. The Challenge.. Praha, 2022.
-
Doporučená:
BRINKMANN, Svend. Umění uměřenosti. Cesta ke spokojenosti v nespokojené době.. Praha, 2019.
-
Doporučená:
BÍLÝ, J. Úžasná síla celku. Organizační, podnikové a experimentální konstelace.. Hodkovičky, 2007.
-
Doporučená:
ROBINSON, K. Ve svém živlu. Najděte sami sebe a změňte svůj život.. Brno, 2013.
-
Doporučená:
BISIO, T. Vnitřní síla. Strategie čínských mistrů pro zvládnutí krizových situací.. Praha, 2017.
-
Doporučená:
MARTIN, R. Vzpouzející se a integrující mysl. Integrující myšlení formuje úspěšné lídry.. Hodkovičky, 2016.
-
Doporučená:
STRNAD, V. - NEJEDLÁ, A. Základy narativní terapie a narativního koučinku.. Praha, 2014.
-
Doporučená:
SWARTOVÁ, Tara. Zdroj. Otevřete svou mysl, změňte si život.. Praha, 2019.
-
Doporučená:
HLADKÝ, V. Změnit sám sebe. Duchovní cvičení Pierra Hadota, péče o sebe Michela Foucaulta a péče o duši Jana Patočky.. Červený Kostelec, 2010.
-
Doporučená:
PETERSON, Jordan B. 12 pravidel pro život. Protilátka proti chaosu.. Praha, 2019.
-
Doporučená:
MORINOVÁ, A. 13 věcí, které psychicky silní lidé nedělají?. Brno, 2015.
-
Doporučená:
BURGER, E. B. - STARBIRD, M. 5 elementů efektivního myšlení. Klíč k úspěchu ve studiu, práci i každodenním životě. Brno, 2014.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Účastníci semináře vystoupí s podrobným referátem analyzujícím jednu samostatně zvolenou knihu dostupné motivační literatury. Předpokladem seminární analýzy je kritická reflexe příslušných žánrových, rétorických a obecně komunikačních aspektů příslušného textu, včetně detailního vhledu do vybraných pasáží. Kromě samostatného vystoupení zpracují účastníci ještě volně koncipovaný dvou stránkový esej na jedno z témat vybrané publikace. |
Získané způsobilosti |
Absolventi kursu získají přehled o různých typech současné motivační a rozvojové literatury, kritická analýza konkrétních textů zároveň napomůže k osvojení základních principů a metod kritického a tvořivého myšlení. Nepřímý osobní zisk představuje posílení, sebemotivačních a obecně sebeorganizačních dovedností aktivních účastníků semináře, kteří se také seznámí s vybranými publikacemi aktuálně se rozvíjející pozitivní psychologie. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
|
|
|
|