|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMF / KJASE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMF
/
KJASE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Jakost a spolehlivost systémů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
24
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KMF/BJASE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení studentů se základními pojmy z oblasti spolehlivosti a jakosti se zaměřením na elektronické systémy a dále se způsoby posuzování spolehlivosti a jakosti elektronických prvků, zařízení a systémů.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
1. Základní pojmy a základní úlohy teorie spolehlivosti 2. Obnovované a neobnovované objekty, ukazatele spolehlivosti, pravděpodobnost poruchy, distribuční funkce, intenzita poruch elektronických součástek a systémů 3. Hodnocení spolehlivosti digitálních systémů, modely spolehlivosti (sériový, paralelní, kombinovaný) Metody řízení spolehlivosti, předcházení poruchám, odolnost proti poruchám, systémy zálohování (statické, dynamické) 4. Základní principy diagnostiky, definice a cíle, vztah diagnostiky a spolehlivosti 5. Metody diagnostiky digitálních obvodů, strukturní, funkční testy 6. Návrh pro snadnou diagnostiku, vestavěné diagnostické prostředky, zabezpečení proti poruchám 7. Základní pojmy matematické teorie spolehlivosti, funkční a číselné charakteristiky spolehlivosti 8. Úvod do statistické teorie spolehlivosti, rozdělení pravděpodobnosti (základní modely, useknutá rozdělení, směsi) doby do poruchy, intenzity poruch, fáze života výrobku 9. Matematicko statistické metody výpočtu spolehlivosti systému, Paretova analýza, toleranční meze 10. Způsobilost, indexy způsobilosti. Metody Genichi Taguchiho. Ztrátová funkce 11. Teorie obnovy, bezporuchovost, živnost, opravitelnost, pohotovost, stabilita a způsobilost procesu 12. Regulace procesu měřením a porovnáním 13. Statistická přejímka měřením a porovnáním
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
V případě mimořádných opatření bude výuka probíhat vzdáleně s využitím programu MS Teams v době dle rozvrhu. Účast na schůzkách skupiny v MS Teams je ekvivalentní účasti na přednáškách a cvičeních.
In the case of distance learning, lessons will be tought trough MS Teams. Lessons will be at the time shown in the timetable. MS Teams is equivalent to participation and or attendens in lectures and excersises.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lánský M., Mazánek J. Diagnostika a IDS, skripta DFJP 2001. Pardubice, 2001.
-
Doporučená:
Hlavička J. Diagnostika a spolehlivost.. Praha: Vydavatelství ČVUT, 1998.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
90
|
Celkem
|
90
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|