|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOANCH / C164
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOANCH
/
C164
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Seminář experimentálních met. organ. ch.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Seminář experimentálních metod organokovové chemie
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Laboratoř
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům zcela základní infromace nutné k interpretaci různých NMR spekter, a to zejména izotopů 1H, 13C, 19F, 31P případně 119Sn. Procvičit získané znalosti na co největším počtu experimentálně získaných spekter. A to jednak určení struktury na základě spekter tak i opačným způsobem tzn. navrhnout spektrum dle struktury.
Seznámení se základy interpretace IR spekter, s důrazem na vibrace funkčních skupin ve struktuře sloučenin. Problematika bude opět procvičena na konkrétních experimenálně získaných spektrech.
|
Požadavky na studenta
|
Znalosti studentů budou kontrolovány závěrečným testem zahrnujícím učivo jak z NMR tak IR spektroskopie, následovat musí úspěšné složení ústní zkoušky.
|
Obsah
|
Základní informace o 1H NMR spektrech a jejich interpretaci.
1H NMR spektra jednoduchých organických molekul.
Rozšíření problematiky na 13C NMR spektra. Technika APT. Aplikace na konkrétní příklady organických molekul.
Procvičení problematiky 1H a 13C NMR spekter.
NMR spektra ostatních prvků zejména 31P a 19F NMR.
Projevy přítomnosti fosforu nebo fluoru ve struktuře a jejich vliv na 1H a 13C NMR spektra.
Procvičení problematiky 1H a 13C NMR spekter sloučenin obsahující fosfor nebo fluor.
Komplexní příklady na využití 1H, 13C, 19F a 31P NMR spekter + základy 119Sn NMR spekter a aplikace na konkrétní organokovové sloučeniny
IR spektra, popis, obsažené informace. Rozbor vibrací charakteristických funkčích skupin.
Dokončení výkladu o vibracích charakteristických funkčích skupin a interpretace konkrétních příkladů na organických substrátech.
Využití IR spekter při interpretaci spekter organokovových sloučenin a základní příklady.
Závěrečná písemná práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
24
|
Praktická výuka
|
2
|
Domácí příprava na výuku
|
10
|
Příprava na souhrnný test
|
15
|
Příprava na zkoušku
|
10
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Schopnost interpretovat 1H a 13C NMR spektra a na základě této interpretace navrhnout možné struktury jednodušších organických a organokovových sloučenin.
Navrhnout 1H a 13C NMR různých sloučenin na základě jejich chemické struktury.
Schopnost určit typově sloučeniny vhodné pro studium jejich struktury pomocí jiných NMR spekter např 31P atd., dále pojmenovat informaci, kterou z těchto spekter lze získat.
Schopnost využít IR spektroskopii k popisu struktury sloučenin a výběr sloučenin vhodných pro studium pomocí IR. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|