|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / K5ZPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
K5ZPV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie zdravotnická
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je předat studentům základní poznatky z oblasti psychologie zdraví, nemoci a psychosomatické medicíny, které jsou nezbytné pro profesi všeobecné sestry.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% aktivní účasti na cvičeních. Splnění písemného zápočtového testu. Splnění ústní zkoušky.
|
Obsah
|
Psychologie zdraví a nemoci. Psychologická problematika zdravotnického prostředí. Kvalita života. Osobnost zdravotníka, specifika pomáhajících profesí, sociální role všeobecné sestry, osobní rozvoj, supervize. Modely a přístupy zaměřené na člověka a vytváření vztahu. Empatie, kongruence, aktivní naslouchání, krizová intervence.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŘÍČAN, P. Psychologie. 3. vyd. Praha: Portál, 2009.
-
Základní:
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 208 s., 2010.
-
Základní:
ZACHAROVÁ, E.; ŠIMÍČKOVÁ - ČÍŽKOVÁ, J. Základy psychologie pro zdravotnické obory. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4062-1.
-
Doporučená:
ČÍŽKOVÁ, J. Poznání duševního života člověka. 4. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 2012.
-
Doporučená:
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-568-4.
-
Doporučená:
Vágnerová, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2012.
-
Doporučená:
HEYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie. 7. vyd. Praha: Portál, 2013.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující chápe vztahy psychiky ve zdraví a nemoci, pochopí význam životního příběhu v péči. Zná vliv zdravotnického prostředí na pacienta/rodičku i zdravotníka a dovede eliminovat jeho negativní působení. Chápe a aplikuje principy individualizovaného přístupu k nemocným i zdravým ženám a jejich rodinám. Dovede být ženě a její rodině oporou. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|