|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / K9VSM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
K9VSM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy vybraných stimulačních technik
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Cvičení
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/K9VST
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti z bazální stimulace o nové techniky a doplnit informace o dalších mezinárodně akreditovaných konceptech a modelech, které jsou v České republice dostupné a využívané.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, seminářích. Zpracování zadané písemné práce. Splnění praktické zkoušky.
|
Obsah
|
Základy neurofyziologie. Vliv stimulačních technik na vnímání jedince při ošetřovatelské péči.
Základy konceptu Bazální stimulace a jeho historie. Vybraná zdravotní témata z medicíny a psychologie související s uplatněním konceptu. Autobiografická anamnéza. Somatická stimulace. Techniky na podporu dýchání. Vestibulární a vibrační stimulace. Optická stimulace a snoezelen. Auditivní a taktilně haptická stimulace. Olfaktorická, orální a orofaciální stimulace. Koncepty na podporu vnímání pacientů s demencí (psychobiografický model péče, reminiscence, validační terapie, smyslová terapie, ?) Kinestetická mobilizace. Praktické prověření na vybraném klinickém pracovišti. Kazuistiky - seminář.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
FRIEDLOVÁ K. Bazální stimulace pro učitele předmětu ošetřovatelství. 2. vyd. Frýdek-Místek: Institut bazální stimulace, 2009.
-
Základní:
FRIEDLOVÁ K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Doporučená:
MORALES C R. Orofaciální regulační terapie-metoda terapie pro oblast úst a obličeje. Praha: Portál, 2006.
-
Doporučená:
ŠPATENKOVÁ N, BOLOMSKÁ B. Reminiscenční terapie. 1.vyd. Praha: Galén, 2011.
-
Doporučená:
WEHNER L, SCHWINGHAMMER Y. Smyslová aktivizace v péči o seniory a klienty s demencí. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, 2013.
-
Doporučená:
FILATOVÁ R, JANKŮ K. Snoezelen. 1. vyd. Ostrava, 2010.
-
Doporučená:
BAUER MIGBACH H. Základy pohybové podpory, Viv-Arte kinestetika modul 1 - 4. Asselfingen, Viv-Arte. 2008.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující umí aplikovat techniky jednotlivých prvků konceptu bazální stimulace a orofaciální stimulace. Student má základní znalosti o technikách na podporu vnímání a komunikace u pacientů s různými onemocněními, zvláště s demencí. Má přehled o možnostech dalšího vzdělávání v těchto konceptech.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|