|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P2BAZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P2BAZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Bazální stimulace
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
9
[HOD/SEM]
Seminář
2
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/P2BAS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s konceptem Bazální stimulace, s jeho historií, současnou situací v České republice, se základními a nástavbovými prvky konceptu. Naučit studenty používat základní techniky jednotlivých prvků konceptu Bazální stimulace.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních, seminářích. Splnění písemného testu. Splnění praktické zkoušky.
|
Obsah
|
Základní prvky a historie konceptu Bazální stimulace. Iniciální dotek - zážitkový seminář. Autobiografická anamnéza. Somatická stimulace. Celková koupel zklidňující, osvěžující, dle Bobatha. Stimulace dechu - masáž stimulující dýchání, kontaktní dýchání. Rozvíjející koupel. Celková koupel diametrální. Polohování. Poloha mumie, poloha hnízdo. Mikropolohování Vibrační stimulace. Vibrační stimulace podporující dýchání. Nástavbové prvky konceptu - optická stimulace. Orální stimulace. Hygiena dutiny ústní. Stimulace chuťových buněk. Stravování nemocného. Auditivní, olfaktorická stimulace a taktilně haptická stimulace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Marie Holubová, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Marie Holubová, Ph.D. (100%),
Mgr. Lucie Kročilová, DiS. (100%),
Mgr. Klára Václavíková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Marie Holubová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace pro učitele předmětu ošetřovatelství. 3. vyd. Frýdek-Místek: Institut bazální stimulace, 2009.
-
Základní:
FRIEDLOVÁ, K. Bazální stimulace v základní ošetřovatelské péči. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007.
-
Základní:
FRIEDLOVÁ, K. Skriptum pro nástavbový kurz Bazální stimulace v ošetřovatelské péči. 1. vyd. Frýdek-Místek: Tiskárna Kleinwachter, 2003.
-
Základní:
FRIEDLOVÁ, K. Skriptum pro základní kurz Bazální stimulace v ošetřovatelské péči. 1. vyd. Frýdek-Místek: Tiskárna Kleinwachter, 2003.
-
Doporučená:
www.bazalni-stimulace.cz.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student zná základní a nástavbové prvky konceptu Bazální stimulace. Umí používat jednotlivé prvky konceptu. Zná a chápe indikace k používání jednotlivých prvků konceptu, volí vhodné postupy u pacienta. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Didaktický test
|
|
|
|