|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P2KOM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P2KOM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikace a interaktivní procesy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
11
[HOD/SEM]
Cvičení
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
31 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KOS/P2KOI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studujícím základní informace o podstatě mezilidské komunikace se zaměřením na její využití ve vztahu ke klientům zdravotnických služeb. Absolvováním předmětu by měl studující získat nejen požadovaný obsah teoretických znalostí, ale i komunikační dovednosti, které mu umožní profesionální počínání v nejrůznějších situacích v práci s klienty a jejich blízkými.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Konflikty a jejich řešení. Specifika komunikace s klienty v různých vývojových etapách. Komunikace s klienty s různým typem postižení. Poruchy v interpersonální komunikaci, komunikace s problémovými typy jedinců. Interkulturní komunikace. Komunikace s klientem se závažným onemocněním, s umírajícím, s pozůstalými.
Řešení konfliktů a nácvik strategií problematických komunikací. Nácvik specifik komunikace s dítětem, dospělým, seniorem. Nácvik specifik komunikace s klientem s různým typem postižení. Nácvik specifik komunikace s problémovými typy jedinců. Interkulturní komunikační problémy, prostředky usnadňující interkulturní komunikaci. Nácvik specifik komunikace s klientem se závažným onemocněním, s umírajícím, s pozůstalým.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PTÁČEK, R.; BARTŮNĚK, P. Etika a komunikace v medicíně. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
-
Základní:
STRNADOVÁ, V. Interpersonální komunikace. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. ISBN 978-80-7435-157-0.
-
Základní:
PECH, J. Řeč těla a umění komunikovat. 1. vyd. Praha: NS Svoboda, 2009.
-
Základní:
HEILMANN, CH. M. Řeč těla, gesta, mimika, emoce. 1. vyd. Praha: Grada, 2013.
-
Základní:
ŠPATENKOVÁ, N.; KRÁLOVÁ, J. Základní otázky komunikace. 1. vyd. Praha: Galén, 2009.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Dětská řeč a komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
-
Doporučená:
SLOWÍK, J. Komunikace s lidmi s postižením. 1. vyd. Praha: Portál, 2010.
-
Doporučená:
POKORNÁ, A. Komunikace se seniory. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
-
Doporučená:
JANÁČKOVÁ, L.; WEIS, P. Komunikace ve zdravotnické péči. 1. vyd. Praha: Portál, 2008.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Konflikty mezi lidmi. 2. vyd. Praha: Portál, 2008.
-
Doporučená:
ŠTĚPANÍK, J. Nejčastější chyby a omyly manažerské praxe. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
-
Doporučená:
ANDRŠOVÁ, A. Psychologie a komunikace pro záchranáře. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
-
Doporučená:
ŠPATENKOVÁ, N.; KRÁLOVÁ J. Základní otázky komunikace: Komunikace (nejen) pro sestry. 1. vyd. Praha: Galén, 1009.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující aplikuje poznatky a zkušenosti získané při přednáškách a cvičeních do praxe. Studující zvládá komunikaci s lidmi v různých věkových obdobích i komunikaci s problémovými typy jedinců. Student umí řešit konflikty a problémy pomocí asertivních technik. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|