|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P3VKZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P3VKZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Výchova ke zdraví
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
Cvičení
4
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
88 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studujícím základní informace o filozofických přístupech ke zdraví, programech zaměřených na ochranu a podporu zdraví a principech výchovy jednotlivců i skupin ke zdraví.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné 80% účasti na cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Zdraví a jeho determinanty. Zdravotní stav obyvatelstva ve světě a v ČR, související faktory. Program WHO "Zdraví pro všechny v 21. století. Národní, regionální a dílčí programy podpory zdraví, jejich cíle a priority. Zásady pro udržení a rozvoj zdraví. Zdravý způsob života, odpovědnost za vlastní zdraví - životní styl, správná výživa. Výchova ke zdravému způsobu života.
Individuální výchova ke zdraví - cíle, plán, metody, prostředky. Skupinová výchova ke zdraví - cíle, plán, metody, prostředky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KOMÁREK, L. a kol. Ochrana a podpora zdraví. Praha: Nadace CINDI, 3. lékařská fakulta UK, 2011.
-
Základní:
HOLČÍK, J. Systém péče o zdraví a zdravotní gramotnost. Brno: Masarykova Univerzita, 2010.
-
Doporučená:
HOLČÍK J, ČELEDOVÁ L. Nové kapitoly ze sociálního lékařství a veřejného zdravotnictví. Praha: Karolinum, 2018.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující dovede vysvětlit různé pojetí zdraví, chápe rozdíly mezi termíny "ochrana zdraví" a "podpora zdraví", orientuje se v programech podpory zdraví, metodách výchovy ke zdraví. Získané informace dovede aplikovat v konkrétních situacích u konkrétních jednotlivců či skupin. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|