|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / P6KRI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
P6KRI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Krizová intervence
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
14
[HOD/SEM]
Cvičení
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
18 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPZ/P6KRI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující s problematikou krizové intervence v práci zdravotně-sociálního pracovníka.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Vypracování a prezentace zadané seminární práce. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky krizové intervence, terminologie. Krizová intervence tváří v tvář. Telefonická krizová intervence. Práce s emocemi v krizové intervenci. Krizová intervence s párem, rodinou a přirozenou skupinou. Formy krizové intervence. Pracoviště krizové pomoci, služeb a intervence. Krize v kontextu psychopatologie. Psychosociální podpůrný systém v krizové intervenci.
Uvedení do problematiky. Praktické základní postupy krizové intervence tváří v tvář. Techniky telefonické krizové intervence. Krizová intervence u dětí a jejich rodin. Krizová intervence u dospívajících. Krizová intervence v partnerství, manželství. Krizová intervence u seniorů - téma smrti a umírání. Psychopatologické otázky v krizové intervenci. Krizová intervence u domácího násilí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KAST, V. Krize a tvořivý přístup k ní: typy životních krizí, jejich dynamika a možnosti krizové intervence. 2. vyd. Praha: Portál, 2010.
-
Základní:
VODÁČKOVÁ, D. Krizová intervence. Praha: Portál, 2012.
-
Základní:
ŠPATENKOVÁ, N. Krizová intervence pro praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
-
Základní:
BROŽ, F.; VODÁČKOVÁ, D. Krizová intervence v kazuistikách. Praha: Portál, 2015.
-
Základní:
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. 5. vyd. Praha: Portál, 2011.
-
Základní:
MATOUŠEK, O. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2013.
-
Základní:
BAŠTECKÁ, B. Psychosociální krizová spolupráce. Praha: Grada, 2013.
-
Základní:
BAŠTECKÁ, B. Terénní krizová práce: psychosociální intervenční týmy. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005.
-
Doporučená:
CIMRMANNOVÁ, T. Krize a význam pomáhajících prvního kontaktu: aplikace v kontextu rodinného násilí. Praha: Karolinum, 2013.
-
Doporučená:
KOLÁŘ, M. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál, 2011.
-
Doporučená:
JEDLIČKA, R. Poruchy socializace u dětí a dospívajících: prevence životních selhání a krizová intervence. Praha: Grada, 2015.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. 3. přeprac. vyd. Praha: Portál, 2004.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná základní formy a techniky krizové intervence. Seznámí se se zásadami práce s emocemi v krizové intervenci. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|