|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P5PDI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P5PDI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ošetřovatelská péče v pediatrii
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
15
[HOD/TYD]
Cvičení
15
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
42 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KKO/P5PDI
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KOS/P2ANP
a KOS/P2FYG
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující se základní preventivní léčebnou a ošetřovatelskou péčí v dětském lékařství.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění stanovené povinné účasti na přednáškách a praktických cvičeních. Splnění písemného nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Organizace a problematika současné pediatrie. Růst a vývoj dítěte. Výživa v dětském věku. Hospitalizace dítěte. Charta práv hospitalizovaného dítěte. Farmakoterapie v dětském věku. Choroby dýchacích cest. Choroby zažívacího ústrojí. Choroby žláz s vnitřní sekrecí a poruchy růstu. Choroby krevní, srdce a krevního oběhu. Choroby svalů, kostí, revmatická onemocnění. Choroby ledvin a močových cest. Choroby nervového systému. Poruchy imunity a alergická onemocnění. Náhlé stavy v pediatrii a první pomoc (úrazy a otravy).
Preventivní prohlídky v dětském věku, očkování. Umělá výživa kojence, příprava kojenecké stravy, zásady krmení dětí, mléčná kuchyně. Organizace práce na dětském oddělení. Problematika hospitalizace dětí, ošetřovatelská dokumentace, specifika ošetřovatelských postupů v pediatrii, zajištění bezpečnosti. Předoperační příprava a pooperační péče u dětí, zvládání bolesti. Herní terapie. Péče o děti s onemocněním dýchacích cest, horečkou a křečemi. Péče o děti s průjmem, zácpou, enkopretický režim. Péče o děti s enurézou, infekcí močových cest a ledvin. Péče o děti s diabetem mellitem.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LEBL, J. A KOL. Klinická pediatrie. Praha: Galén, 2012.
-
Základní:
MUNTAU, A. C. Pediatrie. 6. vyd. Praha: Grada, 2014.
-
Základní:
Bayer, M. Pediatrie. Praha: Triton, 2011.
-
Doporučená:
SLEZÁKOVÁ, L. A KOL. Ošetřovatelství v pediatrii. 1. vyd. Praha: Grada, 2010.
-
Doporučená:
SIKOROVÁ, L. Potřeby dítěte v ošetřovatelském procesu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011.
-
Doporučená:
NEVORAL, J. Praktická pediatrická gastroenterologie, hematologie a výživa. 1. vyd. Praha: Mladá Fronta, 2013.
-
Doporučená:
LEBL, J. PROVAZNÍK, K. HEJCMANOVÁ, L. Preklinická pediatrie. 2. vyd. Praha: Karolinum, Galén, 2007.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující mají přehled o zvláštnostech ošetřovatelské péče, o individuálních potřebách dítěte v jednotlivých věkových skupinách s důrazem na období kojenecké. Studující znají a provádí celkovou ošetřovatelskou péči o dítě. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Pozorování
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|