|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P5ZP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P5ZP2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Zdravotně sociální péče o os. se zdr.II.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Zdravotně sociální péče o osoby se zdravotním postižením II.
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
25
[HOD/TYD]
Cvičení
15
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPZ/P4ZP1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je charakterizovat a vymezit základní specifika osob se smyslovým postižením, kombinovaným postižením, narušenou komunikační schopností a dále pak studující seznámit zejména s možnosti podpory v konceptu ucelené rehabilitace těchto osob a vést je k optimalizaci profesního přístupu k těmto jedincům.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění povinné účasti na přednáškách a cvičeních. Splnění písemného testu nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Osoba se zrakovým postižením. Osoba se sluchovým postižením. Osoba s narušenou komunikační schopností. Osoba s kombinovaným postižením. Osoba s poruchou autistického spektra. Poradenství osobám se smyslovým postižením. Komplexní rehabilitace osob se zdravotním postižením.
Dávky, služby a kompenzační pomůcky. Sebezkušenost - nevidomý, neslyšící. Metody sociální práce s osobami se smyslovým postižením. Práce s kompenzačními pomůckami.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
FISCHER, S.; ŠKODA, J. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008.
-
Základní:
SLOWÍK, J. Speciální pedagogika 2. Praha: Grada, 2016.
-
Doporučená:
BAZALOVÁ, B. Autismus v edukační praxi. Praha: Portál, 2017.
-
Doporučená:
KEJKLÍČKOVÁ, I. Logopedie v ošetřovatelské praxi. Vyd. 1. Praha : Grada, 128 s., 2011. ISBN 978-802-4728-353.
-
Doporučená:
KEJKLÍČKOVÁ, I. Logopedie v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-802-4728-353.
-
Doporučená:
RŮŽIČKOVÁ, K.; VÍTOVÁ, J. Vybrané kapitoly z tyflopedie a surdopedie nejen pro speciální pedagogy. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014.
-
Doporučená:
LANGER, J. Základy surdopedie. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující se seznámí se specifiky zdravotně sociální práce s jedinci se smyslovým a komunikačním postižením, prohloubí si vědomosti a dovednosti z oblasti ucelené rehabilitace, alternativní a augmentativní komunikace, pochopí funkci sociálních služeb a nestátních neziskových organizací. Umí aplikovat standardy kvality sociálních služeb, připravit program v rámci volnočasových aktivit či aktivizační činnosti se zaměřením na jedince se smyslovým a komunikačním postižením. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|