|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPZ / P6OSA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPZ
/
P6OSA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Porodní asistence IV.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
16
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UZS/P6OSA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPZ/P5OSA
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studující s péčí o šestinedělku a se souvisejícími zdravotními, psychologickými i sociálními riziky. Plynule navazuje na probrané učivo v předmětech s porodnickou problematikou.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění požadované účasti na praktických cvičeních. Studenti zpracují během studia zadanou písemnou práci. Splnění písemného nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu.
|
Obsah
|
Využití alternativních metod v porodnictví - úvod. Aromaterapie, fytoterapie a masáže v těhotenství a za porodu. Hydroterapie a její význam v těhotenství a za porodu. Muzikoterapie a relaxační techniky v těhotenství a za porodu. Akupresura a akupunktura v těhotenství a za porodu. Metodika a význam aktivního porodu. Nácvik porodu ve vertikálních polohách. Doprovázející osoby u porodu. Péče porodní asistentky o ženu při porodu v domácnosti, ambulantním porodu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
STADELMANN, I. Aromaterapie od těhotenství po kojení. Praha: Marie Noe, One Woman Press, 2017.
-
Základní:
KOUDELKOVÁ, V. Ošetřovatelská péče o ženy v šestinedělí. Praha: Triton, 2013.
-
Základní:
HÁJEK, Z.; ČECH, E.; MARŠÁL, K. Porodnictví. 3. zcela přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2014.
-
Základní:
STADELMANN, I. Zdravé těhotenství, přirozený porod: citlivý průvodce těhotenstvím, porodem, šestinedělím a kojením. 3. přeprac. vyd. Praha: One Woman Press, 2009.
-
Doporučená:
BALASKAS, J. Aktivní porod: stručný průvodce přirozeným porodem. Praha: Argo, 2010.
-
Doporučená:
MONGAN, M. F. Hypnoporod. Praha: Triton, 2010.
-
Doporučená:
NANDA International: Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2015-2017. 1. vyd. Praha: Grada, 2015.
-
Doporučená:
SLEZÁKOVÁ, L.; ANDRÉSOVÁ, M.; KADUCHOVÁ, P.; ROUČOVÁ, M.; STAROŠTÍKOVÁ, E. Ošetřovatelství v gynekologii a porodnictví. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2017.
-
Doporučená:
BINDER, T.; VAVŘINKOVÁ, B. Porodnictví: pro porodní asistentky. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, Fakulta zdravotnických studií, 2016.
-
Doporučená:
HUDÁKOVÁ, Z.; KOPÁČIKOVÁ, M. Příprava na porod: fyzická a psychická profylaxe. Praha: Grada, 2017.
-
Doporučená:
POKORNÁ, J.; SUCHODOLOVÁ, V.; PRUŠA, T. Výživa a léky v těhotenství a při kojení. Brno: ERA, 2008.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studující zná a provádí péči v porodní asistenci o šestinedělku. Orientuje se v alternativních metodách poskytovaných rodičce v průběhu porodu. |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|