|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KSKA / MFITP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KSKA
/
MFITP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Film a transkulturní přenosy
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 0
|
4 / 20
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s kinematografickou emancipací a svébytností různorodych minorit a tzv. subkultur a s jejich specifickym způsobem spoluvytváření obrazu svych identit.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Jednotlivé filmové analýzy navazující na projekce filmů jsou věnovány otázkám utváření filmové řeči a jejích kódů z hlediska různých paradigmat a diskurzů a z hlediska srozumitelnosti těchto kódů mimo danou skupinu.
1. Základní sémiotické koncepty, vytváření symbolického řádu.
2. Jazyk ve filmu. Ikonografie. Sémiotické aspekty v transkulturálním filmu.
3. Jinakost ve filmu. Definovatelnost hranic jinakosti.
4. Lidskoprávní rozměr, stereotypizace v kinematografii.
5. LGBT, gender a feminizmus ve filmu.
6. Středoevropský región (Rusíni, Romové).
7. Evropský filmový kontext (další regiony).
8. Mimoevropské etnické menšiny ve filmu.
9. Původní obyvatelé a hraný film.
10. Původní obyvatelé a dokumentární film.
11. Film a tzv. subkultury.
12. Zviditelnění neviditelného-alternativní interpretace (různorodé audiovizuální formáty-experimentální film, performance, animace, 3D).
13. Festivaly s problematikou lidských práv a etnických menšin. (Jeden svět, goEast-Wiesbaden, Geneve, London atd.)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Milan Durňak, Ph.D. (100%),
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. (100%),
PhDr. Lívia Šavelková, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Milan Durňak, Ph.D. (100%),
doc. MgA. Tomáš Petráň, Ph.D. (100%),
PhDr. Lívia Šavelková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hučková, J., J. KŘIPAČ, I, LYKO (eds.). . Český a polský dokumentární film v éře evropeizace: Czeski i polski film dokumentalny w czasach europeizacji.. Praha: Národní filmový archiv., 2016.
-
Doporučená:
FERENČUHOVÁ, M. Dokumentárny film v krajinách V4.. Bratislava: Vysoká škola múzických umení., 2014.
-
Doporučená:
Ginsburgová, F. Domorodá média: smlouva s ďáblem, nebo globální vesnice?, in D. Čeněk, T. Porybná (eds.), Vizuální antropologie: kultura žitá a viděná, 189-217.. Červený Kostelec: Pavel Mervart., 2010.
-
Doporučená:
Cassetti, F. Filmové teorie 1945-1990.. PRAHA: AMU, 2009.
-
Doporučená:
Wilson, P., M. STEWART. Global Indigenous Media.. Durham and London: Duke University Press., 2008.
-
Doporučená:
Taylor, L. Iconophobia. Transition, no. 69 (January).. Bloomington: Indiana University Press., 1996.
-
Doporučená:
Kaňuch, M. Minority a film. Bratislava: Slovenský filmový ústav., 2012.
-
Doporučená:
Sczepanik, P. Nová filmová historie.. Praha: Hermann a synové., 2004.
-
Doporučená:
Alia V. The New Media Nation: Indigenous Peoples and Global Communication.. New York: Berghahn Books, 2012.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|