|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KST / BOOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KST
/
BOOP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Objektově orientované programování
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
136 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KST/IOOP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
1. Seznámit se s objektově orientovaným přístupem
2. Jak navrhnout dobrý objektový program pomocí deseti zásad
3. Umět převést objektový model v UML do kódu v jazyce Java
4. Prohloubit používaní vazeb mezi třídami
5. Rozšíření jazyka Java ve verzích 8 a možná i něco z dalších verzí tj. 9 až 14
6. Seznámení s testováním tříd
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
- aktivní účast na cvičení, vypracování zadaných úloh
- úspěšné převzetí a obhájení semestrálních prací
- splnění testů na Moodle
Každý student má 3 pokusy na získání zápočtu, přičemž má studenty na tyto pokusy k dispozici poslední tři týdny výuky semestru. To znamená, že poslední možnost získat zápočet je v posledním týdnu výuky. Výjimečně může vyučující udělit výjimku z tohoto pravidla.
Zkouška může mít několik forem
- Předtermín - zcela výjimečně, musí doporučit učitel ze cvičení
- Řádný termín a opravné termíny se mohou volitelně skládat z:
- teoretického testu (nejméně na 60%)
- praktického programování úlohy
Rozhodnutí, co bude zvoleno, bude záležet na zkoušejícím a jak bude probíhat semestr (distanční výuka).
|
Obsah
|
1. Úvod k objektově orientovanému programování, programovací paradigmata
2. Objektově orientovaný přístup
3. Tvorba objektů
4. Neměnné objekty
5. Relace mezi třídami
6. Interní datové typy
7. Generické datové typy
8. Interfejsy a lambda výrazy
9. Streams
10. Soubory
11. JavaFX
12. Návrhové vzory
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Ing. Michael Bažant, Ph.D. ,
-
Přednášející:
doc. Ing. Michael Bažant, Ph.D. (100%),
Ing. Karel Šimerda (100%),
-
Cvičící:
doc. Ing. Michael Bažant, Ph.D. (100%),
Ing. Roman Diviš, Ph.D. (100%),
Ing. David Le (100%),
Ing. Karel Šimerda (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
65
|
Příprava na zkoušku
|
30
|
Semestrální práce
|
50
|
Celkem
|
145
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na výuce
|
65
|
Celkem
|
65
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Předpokladem jsou znalosti a dovednosti z předmětu BZAPR (Základy programování). |
Získané způsobilosti |
Po úspěšném absolvování předmětu umí absolvent uplatňovat objektově orientovaný přístup na úrovni jazyka Java 8. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Didaktický test
- Rozhovor
|
|
|
|