|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BCZVZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BCZVZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Systém celoživotního vzdělávání
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
32 / 36
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/CZVZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/BZPD2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům vhled do vývoje a současného stavu problematiky ideje a koncepce celoživotního vzdělávání ve světě a u nás. Seznámí studenty s perspektivním vývojem problému a platnými dokumenty. Soustředí se na analýzu českých i evropských dokumentů a jejich dopadu v praxi.
|
Požadavky na studenta
|
- individuální nebo skupinová písemná seminární práce (do 6 NS), prezentovaná a recenzovaná v tezích na semináři.
závěrečný test
v rámci distanční výuky:
aktivní účast na online přednáškách a seminářích v rámci MS TEAMS
seminář: student odprezentuje vypracované téma v rámci celoživotního vzdělávání. Výstup studenta bude ohodnocen a bude k němu přihlédnuto při závěrečné atestaci
|
Obsah
|
Vymezení a vztah základních pojmů v konceptu celoživotního vzdělávání a učení. Vybrané problémy celoživotního vzdělávání a učení. Vznik a vývoj ideje celoživotního vzdělávání, vliv mezinárodních organizací a myšlenka celoživotního učení. CŽV v mezinárodním kontextu. Realizační strategie a příklady CŽV. Vzdělávání v institucích neformálního vzdělávání. Memorandum o celoživotním učení. Vzdělávání dospělých a vzdělávání seniorů. Společnost vědění; formální a neformální vzdělávání. Občanské a zájmové vzdělávání dospělých. Firemní (podnikové) vzdělávání. Kompetenční přístup ve vzdělávání a rozvoji lidských zdrojů. Strategie celoživotního učení ČR (2007) - hlavní strategické směry a možnosti rozvoje. Strategie celoživotního učení ČR - analýza a identifikace vybraných problémů v oblasti dalšího vzdělávání. Implementační plán Strategie celoživotního učení ČR (2009) - charakteristika klíčových okruhů významných pro rozvoj nabídky a možností CŽV.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
VETEŠKA, J. Kompetence ve vzdělávání dospělých : pedagogické, andragogické a sociální aspekty. Praha : Univerzita Jana Amose Komenského, 2010. 200 s. ISBN 978-80-86723-98-3..
-
Doporučená:
Memorandum o celoživotním učení (2000). online, 2-11-2010 Dostupné na: http://www.nvf.cz/archiv/memorandum/obsah.htm..
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. (ed.). Pedagogická encyklopedie. Praha : Portál, 2009. 936 s. ISBN 978-80-7367-546-2..
-
Doporučená:
VETEŠKA, J. Proměny školního vzdělávání v biodromálním kontextu. Praha : Verlag Dashöfer, 2011. 180 s. ISBN 978-80-86897-39-4..
-
Doporučená:
Strategie celoživotního učení ČR. Praha : Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 2007. 90 s. ISBN 978-80-254-2218-2..
-
Doporučená:
Školská reforma pokračuje : výroční zpráva o stavu a rozvoji vzdělávací soustavy České republiky v roce 2008. Díl I., Vzdělávání v roce 2008 v datech. Zpracovatel Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2009. 121 s. ISBN 978-80-211-0584-3..
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen orientace v systému celoživotního vzdělávání. Bude schopen organozačně připravit nabídku celoživotního vzdělávání. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Prezentace
|
|
|
|