|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BPGPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BPGPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická psychologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
33 / 40
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/PGPS
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/BUPSY
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V případě distanční výuky:
Nahrané přednášky v systému stag. Samostudium dle odborné literatury. Konzultace e-mailem
ústní zkouška
|
Požadavky na studenta
|
písemná samostatná práce (s použitím 1 povinné, 2 doporučených publikací a minimálně 1 další publikace), samostudium dle povinné a doporučené literatury.
|
Obsah
|
Základní pojmy pedagogické psychologie.
Pedagogicko psychologické postupy v práci vychovatele.
Metodika výzkumu ped. psych.: pozorování, rozhovor, dotazník, známková klasifikace.
Nácvik likvidace agrese, asociálního jednání dětí a dospělých, šikany, záškoláctví, neposlušnosti.
Motivace a sebemotivace.Vnitřní a vnější motivace. Problém odměn a trestů.
Teorie mnohačetné inteligence. IQ a EQ požadavky ve vzdělávání.
Autorita vychovatele.
Řeč a vývoj řeči.
Problémové chování a emoční poruchy ve výchovném působení.
Vývojové poruchy učení a školní praxe. Attention Deficit Hyperaktivity Disorders.
Podpůrné instituce, vyhlášky MŠMT a metodické pokyny vztahující se k předmětu.
Psychologická hlediska v řízení výchovné skupiny.
Užití psychologických poznatků o učení a vyučování v praxi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
VALIŠOVÁ, A. Asertivita v rodině a škole.. Praha: H+H, 1994.
-
Doporučená:
MATĚJČEK, Z. Co, jak a kdy ve výchově dětí. . Praha: Portál, 1996.
-
Doporučená:
DAŘÍLEK, P.; KUSÁK, P. Pedagogická psychologie, část A a B. . Olomouc: PdF UP, 1999.
-
Doporučená:
HADJ-MOUSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele.. Praha: PedF UK, 2006.
-
Doporučená:
HRABAL, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. . Praha: SPN, 1986.
-
Doporučená:
MATĚJČEK, Z. Praxe dětského psych. poradenství.. Praha: SPN, 1991.
-
Doporučená:
ČÁP, J.; MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. . Praha: Portál, 2001.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychologie problémového dítěte školního věku.. Praha: Karolinum, 2001.
-
Doporučená:
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. . Praha: Portál, 1997.
-
Doporučená:
MAREŠ, J.; KŘIVOHLAVY, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole.. Praha: SPN, 1990.
-
Doporučená:
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů.. Praha: Portál, 1998.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|