|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / BZHV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
BZHV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy humanitních věd
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ne
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/ZHST
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
předmět státní závěrečné zkoušky
|
Požadavky na studenta
|
Průběh zkoušky:
Zkouška probíhá ústní formou, je vykonávána před minimálně tříčlennou komisí.
Student předloží seznam prostudované literatury.
Po vylosování tématického okruhu má právo se asi ve 20 minutách připravit.
Kritéria pro hodnocení: věcná a obsahová správnost, odpovídající akademická úroveň a kultura projevu, aktivní účast v odborné diskusi.
Komise za nepřítomnosti studenta rozhoduje o hodnocení jednotlivých částí a i celkovém výsledku SZZ.
|
Obsah
|
Okruhy:
Základní metody pedagogicko-psychologického výzkumu.
Rozvíjení sociálních dovedností jako cíl vzájemného porozumění.
Stress a duševní hygiena.
Sociální kontrola a sociální normy.
Sociální skupiny a skupinové konflikty.
Etické hodnoty jako součást kultury. Výchova a společnost.
Idea humanity a demokracie ve společenské praxi.
Komunikační proces a mezilidské vztahy.
Já a okolní svět (sebepoznání, sebereflexe, sebevýchova). Chování, interakce a sociální procesy.
Sociální struktura, sociální vztah, sociální jednání.
Postoje, jejich vznik formování a změny.
Osobnost a vůle.
Sociální zralost.
Sociální dovednosti.
Sociální aspekt volného času.
Právo jako normativní systém, prameny práva, právní síla předpisů.
Právo subjektivní a objektivní, právo veřejné a soukromé.
Organizace neziskového sektoru, formy neziskových organizací.
Sociální politika, její principy a základní charakteristika. Podstata, příčiny vzniku a fungování sociálního státu. Aktuální otázky sociálního státu.
Proces projektování a základní etapy řízení projektů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I.. Praha, Portál, 1998.
-
Základní:
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie II.. Praha, Grada 2001.
-
Základní:
RÝDL, K. Inovace školských systémů.. Praha : ISV, 2003.
-
Základní:
Vališová, A. Jak získávat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada 2008..
-
Základní:
ŠVAŘÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2007.
-
Základní:
POPPER, K. Logika vědeckého zkoumání.. Praha, Oikoymenh, 1997.
-
Základní:
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2004.
-
Základní:
KREBS, V. a KOL. Sociální politika.. Praha: ASPI, 2007.
-
Základní:
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum, 1997.
-
Základní:
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice.. Brno, Paido, 1996.
-
Základní:
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu.. Praha, Karolinum, 1998.
-
Doporučená:
BREZINKA, W. Filozofické základy výchovy.. Praha: Zvon, 1996.
-
Doporučená:
BERTRAND ,Y. Soudobé teorie vzdělávání.. Praha Portál, 2002.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
předmět státní závěrečné zkoušky
|
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|