|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / METV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
METV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodologie vědeckého výzkumu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 5
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/ZPED2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KVV/SBCP
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zvládnutí základních metodologických přístupů k problematice vědeckého výzkumu, seznámit studenty se základy kvantitativního a kvalitativního výzkumu.
|
Požadavky na studenta
|
Seminární práce (skupinová) formou popisu realizovaného výzkumu.
Prezentace vlastního výzkumného šetření v rámci semináře.
80% účast na seminářích a přednáškách.
|
Obsah
|
Věda a vědeckost. Vývoj pojetí vědeckého výzkumu a bádání. Metodologické problémy pojetí výzkumu (objevování a vynalézání). Vědecká metoda. Metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Problém vědeckosti přírodních a společenských věd. Typy a druhy výzkumů ve společenských vědách. Validita interpretace výsledků výzkumů. Přehled výzkumných nástrojů. Metodika evaluačních technik.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Marcela Ehlová, Ph.D. (100%),
prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Marcela Ehlová, Ph.D. (100%),
prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Marcela Ehlová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
A další dle pokynů vyučujícího.
-
Základní:
ČMEJRKOVÁ, S. a kol. Jak napsat odborný text.. Praha, 1999.
-
Základní:
ŠVAŘÍČEK, R. ŠEĎOVÁ, K. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2007.
-
Základní:
POPPER, K. Logika vědeckého zkoumání.. Praha, Oikoymenh, 1997.
-
Základní:
BARTOŠ, J. Úvod do metodiky historického bádání a nauky o pramenech.. Olomouc, 1999.
-
Základní:
HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha, Karolinum, 1997.
-
Základní:
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice.. Brno, Paido, 1996.
-
Základní:
PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu.. Praha, Karolinum, 1998.
-
Doporučená:
ŠANDEROVÁ, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách. Praha: sociologické nakladatelství, 2005.
-
Doporučená:
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno. Paido, 2000.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
0
|
Terénní výzkum
|
0
|
Semestrální práce
|
0
|
Celkem
|
0
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude umět v praxi zrealizovat jednodušší výzkum. Bude schopen správně zformulovat hypotézy, provést sběr dat, interpretovat výzkum, napsat výzkumnou zprávu apod. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|