|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MKOIN
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MKOIN
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komunikace a interakce
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
28 / 32
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KVV/KOIN
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty oboru Resocializační pedagogika s možnostmi uplatnění interakčních a komunikačních dovedností ve výchově a vzdělávání: uplatnění simulačních interakčních technik jako možné formy psychohygieny v práci s klienty, uplatnění efektivních forem komunikace jako možné podoby psychodramatu v práci s klienty, osobnostně-sociální rozvoj studentů prostřednictvím aktivního interakčního tréninku a jeho reflexí.
|
Požadavky na studenta
|
Vstupní podmínka: absolvování předmětu ETPG.
Aktivní účast v seminářích.
|
Obsah
|
Interakce a komunikace - charakteristika předmětu.
Možnosti uplatnění komunikačních dovedností v práci s klienty.
Simulační techniky jako formy sociální pomoci. Rozbor sociálních situací prostřednictvím dramatizace
Osobnostně sociální rozvoj prostřednictvím efektivní komunikace.
Formy a možnosti efektivní komunikace a interakce v sociálním kontextu.
Situace, konflikt a dramatická hra. Nácvik adekvátních sociálních reakcí a postojů.
Verbální a neverbální komunikace v projevech minoritních skupin.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
SATINDER, G. Cognition, communication and interaction. . London : Springer , 2008.
-
Doporučená:
HLAVSA, J.; LANGOVÁ, M.; VŠETEČKA, J. Člověk v životních situacích. . Praha: Academia, 1987.
-
Doporučená:
GOLEMAN, D. Emoční inteligence. . Praha: Columbus, 1997.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Já a ty. . Praha: Avicenum, 1986.
-
Doporučená:
KŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe rozumíme. . Praha: Svoboda, 1988.
-
Doporučená:
PLAŇAVA, I. Jak (to) spolu mluvíme. . Brno: PdF MU, 1992.
-
Doporučená:
JANOUŠEK, J. Verbální komunikace. . Praha: Grada , 2007.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají širší znalosti z oboru komunikace a interakce, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|