|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / MKPG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
MKPG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Interkulturní kompetence
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 24
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je objasnit problematiku interkulturního a multikulturního soužití ve společnosti v konkrétních sociokulturních systémech. Zaměří propojení individuální a sociální reality života minoritních skupin v dimenzi pedagogické (výchova a vzdělávání), interpersonální (sociální) a společenské (kultura, tradice, normy a životní styl atd.).
|
Požadavky na studenta
|
Účast min. 80%.
Písemná samostatná práce (s použitím 1 povinné, 2 doporučených publikací a minimálně 1 další publikace).
Samostudium dle povinné a doporučené literatury.
|
Obsah
|
Možnosti života a vzdělávání etnických a jazykových menšin v majoritní společnosti (cíle, organizace, obsah, metody) v mezinárodním kontextu.
Problematika menšin v České republice.
Výchova a vzdělání jako významný prostředek soužití v multikulturní společnosti.
Výchova k toleranci, proti rasismu, xenofobii a antisemitismu.
Pedagogické zvláštnosti s práci s menšinovými a etnickými skupinami.
Podpůrné organizace v ČR, EU, USA a dalších zemích světa.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
VAVRUS, Michael. Diversity and Education: A Critical Multicultural Approach. Teachers College Press, 2015. ISBN 978-0807756058.
-
Doporučená:
VOJTÍŠEK, Z. Encyklopedie náboženských směrů v České republice. Praha:Portál, 2004.
-
Doporučená:
JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ, Jana OBROVSKÁ a Adéla SOURALOVÁ. Etnická rozmanitost ve škole: stejnost v různosti. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0792-4.
-
Doporučená:
KOUDELKA, Josef. Imigrace a liberalismus: dopady migrace, teorie a možná řešení. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2018. ISBN 978-80-7325-454-4.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Interkulturní psychologie : [sociopsychologické zkoumání kultur, etnik, ras a národů]. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-280-5.
-
Doporučená:
ČENĚK, Jiří, Josef SMOLÍK a Zdeňka VYKOUKALOVÁ. Interkulturní psychologie: vybrané kapitoly. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5414-7.
-
Doporučená:
KROPÁČEK,L. Islám a Západ. Praha:Vyšehrad, 2002.
-
Doporučená:
ŠATAVA, L. Jazyk a identita etnických menšin. Praha:Cargo Publisher, 2001.
-
Doporučená:
ŠTAMPACH, I. Malý přehled náboženství. Praha:SPN, 1992.
-
Doporučená:
ŠIŠKOVÁ, T. Menšiny a migranti v České republice. Praha:Portál, 2001.
-
Doporučená:
UHEREK, Zdeněk, Věra HONUSKOVÁ, Šárka OŠŤÁDALOVÁ a Vladislav GÜNTER. Migrace: historie a současnost. Ostrava: Občanské sdružení PANT, 2016. ISBN 978-80-905942-9-6.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Multikulturní výchova. Praha:ISV, 200.
-
Doporučená:
ŠATAVA, L. Národnostní menšiny v Evropě. Praha:Železný, 1994.
-
Doporučená:
HRUBEC, Marek. Odjištěná společnost: Rozhovory o potřebné společenské změně. Praha: SLON, 2015. ISBN 978-80-7419-228-9.
-
Doporučená:
ACTON,T. Romové.Ohrožené kultury. Praha Svojtka, 2000.
-
Doporučená:
Koldinská K. Sociální integrace cizinců. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-87284-60-5.
-
Doporučená:
MURPHY, R. F. Úvod do kulturní a sociální antropologie. Praha:SLON, 1998.
-
Doporučená:
ŠIŠKOVÁ, T. Výchova k toleranci a proti rasismu. Praha:Portál, 1998.
-
Doporučená:
ŠOTOLOVÁ, Eva. Vzdělávání Romů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1909-5.
-
Doporučená:
MOREE, Dana. Základy interkulturního soužití. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0915-7.
-
Doporučená:
TAYLOR, CH. Zkoumání politiky uznání.Multikulturalismus. Praha:Epocha, 2004.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají širší znalosti z oboru Multikulturní pedagogika, s ohledem na budoucí výbavu absolventů oboru Resocializační pedagogika. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|