|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KVV / VZPOL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KVV
/
VZPOL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vzdělávací politika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
0 / 30
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KVV/ZPED2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
ANO
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled o vývoji, současném stavu a perspektivách vzdělávací politiky v zemích EU a také Evropské komise.
|
Požadavky na studenta
|
účast na přednášce, semináři
studium zadaných textů (odborné + legislativa)
závěrečný test
v případě distanční výuky:
Student zpracuje zadané úkoly, účast na online výuce, samostudium na základě odborné literatury
|
Obsah
|
Role a cíle vzdělávací politiky. Vývoj v ČR a v Evropě. Aktéři vzdělávací politiky. Financování a modely hodnocení. Účinnost a užitečnost v praxi. Perspektivy a vzdělávací politiky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KALOUS, J. Teorie vzdělávací politiky.. Praha: UIV, 1997.
-
Základní:
Učení je skryté bohatství. Vzdělávání pro 21. století.. Praha: UVRŠ PedF UK, 1997.
-
Základní:
BACÍK, F.; KALOUS; SVOBODA, J. Úvod do teorie a praxe školského managementu. I.- II. díl.. Praha: Karolinum, 1995.
-
Základní:
MALACH, J. Vzdělávací politika a makrořízení školství.. Ostrava: CDV OU, 1997.
-
Základní:
BOUDA, T. Vzdělávací politika a vzdělávací soustava.. Ostrava, 2000.
-
Rozšiřující:
A decade of reforms at compulsory education level in the European union (1984-1994).. Brusel: EURYDICE, 1997.
-
Rozšiřující:
Celoživotní učení pro všechny.. Praha: UN-Gnosis, 1997.
-
Rozšiřující:
České vzdělání a Evropa.. Praha: CVP při PedF UK, 1999.
-
Rozšiřující:
České vzdělávání a Evropa.. Praha: CVP při PedF UK, 1999.
-
Rozšiřující:
Klíčové údaje o školství v Evropské unii1997.. Praha: UIV-EURYDICE, 1998.
-
Rozšiřující:
Lifelong Learning to Maintain Employability.. Paris: OECD, 1997.
-
Rozšiřující:
Memorandum o celoživotním vzdělávání.. Praha: UIV, 2001.
-
Rozšiřující:
Pedagogický výzkum a vzdělávací politika.. Praha: UK, 1997.
-
Rozšiřující:
Pohled na školství v ukazatelích OECD.. Praha: UIV, 1996.
-
Rozšiřující:
The State and the School. Some European Perspectives.. Ljubljana, 2001.
-
Rozšiřující:
Vize rozvoje české republiky do roku 2015.. Praha: Gutenberg, 2001.
-
Rozšiřující:
Výroční zprávy MŠMT ČR za rok 1995/96, 1997/98, 1999/2000.. Praha: UIV 1996-2001.
-
Rozšiřující:
Vývoj spolupráce zemí OECD ve vzdělávací politice.. Praha: UIV, 1995.
-
Rozšiřující:
Zprávy o národní politice ve vzdělávání. Česká republika.. Praha: UI, 1996.
-
Doporučená:
RÝDL, K. K evropské vzdělávací politice.. Hradec Králové: PC, 1997.
-
Doporučená:
Lidské zdroje v české republice 1999. Praha, NVF a UIV, 1999.
-
Doporučená:
Národní politika výzkumu a vývoje České republiky.. Praha: Rada vlády ČR a MŠMT ČR., 2000.
-
Doporučená:
Národní program rozvoje vzdělávací soustavy v České republice Bílá kniha.. Praha: MŠMT, 2001.
-
Doporučená:
PAŘÍZEK, V. Perspektivní varianty vzdělávací politiky.. Praha: Pedagogika, 1993.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Studenti získají přehled o jejím utváření pod vlivem ekonomických (zaměstnanostních), politických a kulturně sociálních ukazatelů. Studenti se seznámí se základními obsahovými problémy vzdělávací politiky, jejími aktéry a budou schopni rozpoznávat základní vývojové a určující trendy a vyhodnocovat analytické zprávy celoevropského i regionálního charakteru týkající se výchovy, vzdělávání, mládeže a školství. Studenti získají vhled do problematiky různých diskutovaných modelů vizí krátko-, středně- a dlouhodobého charakteru, které jsou nyní v EU známy. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|