|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UECHI / C037
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UECHI
/
C037
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vybrané kapitoly z chem. inženýrství
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Vybrané kapitoly z chemického inženýrství
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
3 / -
|
1 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je dotvořit u studentů komplexní představu o základních chemickoinženýrských operacích a o nástrojích, které usnadňují inženýrskou práci.
|
Požadavky na studenta
|
Základy chemického inženýrství.
Znalost práce v tabulkových programech.
Vypracování a prezentace vlastního projektu za pomoci softwarových nástrojů.
|
Obsah
|
Úvod do předmětu; využití standardních softwarových produktů při inženýrských výpočtech (MS Excel, MS Project, MS Visio, Visual Basic apod.; specializovaný chemicko-inženýrský software; zadání individuálního projektu; materiálové provedení aparátů, čerpadel a potrubních systémů (přehled materiálů, kritéria výběru, koroze; hlavní zásady moderního projektování, zdroje informací - primární a sekundární chemická literatura, elektronické zdroje; pokroky v jednotkových operacích (např. adsorpce, krystalizace, výměna tepla, membránové separace); specializované přednášky externích spolupracovníků, konzultace projektů; prezentace a obhajoba individuálních projektů.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Lecjaks Z. a kol. Chemické inženýrství I. VŠCHT Pardubice, 1993.
-
Základní:
Volák Z a kol. Chemické inženýrství II. VŠCHT Pardubice, 1993.
-
Základní:
Machač I. a kol. Chemické inženýrství III. SNTL Praha, 1983.
-
Doporučená:
Himmelblau, D.M. Basic Principles and Calculations in Chemical Engineering. Prentice Hall PTR, 1996.
-
Doporučená:
Coulson, J.M., Richardson, J.F. Coulson & Richardson's Chemical Engineering 1. Butterworth Heinemann, 2000.
-
Doporučená:
McCabe, W.L., Smith, J.C., Harriott, P. Unit Operations of Chemical Engineering. McGraw-Hill, 2001.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
15
|
Kontaktní výuka
|
42
|
Projekt individuální
|
60
|
Příprava prezentace (referátu)
|
5
|
Domácí příprava na výuku
|
28
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Chemické inženýrství |
Získané způsobilosti |
Posluchač po absolvování předmětu je schopen využít různé softwarové nástroje pro výpočty vybraných jednotkových operací. Je kompetentní rozhodovat o podmínkách vedoucích k řešení chemicko-inženýrských úloh za pomoci softwarových nástrojů. |
Vyučovací metody |
- Přednášení
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|