|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UECHI / C340
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UECHI
/
C340
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ochrana čistoty vod
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
4 / -
|
9 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s problematikou ochrany vod. Jsou zde podány potřebné informace z hlediska legislativy, druhů vod, hygieny, mikrobiologie, hydrochemie, technologie úpravy pitné vody, technologie čištění odpadních vod, mezinárodní spolupráce v oblasti ochrany čistoty vod.
Ochrana vod je jedním z nejdůležitějších úkolů v oblasti životního prostředí a zároveň i nejnáročnějších oblastí z hlediska vstupu České republiky do Evropské unie. Cílem je v souladu s požadavky legislativy Evropské unie zlepšování stavu vodních toků, vodních ekosystémů a podpora trvale udržitelného užívání vod.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné složení zkoušky je podmíněno závěrečnou písemnou prací.
|
Obsah
|
Časový rozvrh přednášek:
1. týden: Úvod do problematiky. Význam vody pro člověka, potřeba ochrany vodních zdrojů.
2. týden: Legislativní opatření v oblasti ochrany vod.
3. týden: Druhy vod a jejich charakteristika.
4. týden: Pitná voda, její biologické a mikrobiologické vyšetření, hygiena a jakost pitné vody.
5. týden: Technologické procesy úpravy pitné vody.
6. týden: Odpadní vody (splaškové a průmyslové).
7. týden: Metody čištění odpadních vod (chemické, fyzikálně-chemické, biologické metody).
8. týden: ČOV a kalové hospodářství.
9. týden: Užitkové vody, podzemní vody, povrchové vody.
10. týden: Zjišťování kvality vody, odběr a úprava vzorků vod.
11. týden: Znečištění vody (kategorizace, příčiny, významné polutanty, metody stanovení).
12. týden: Vodohospodářské havárie.
13. týden: Exkurse.
14. týden: Exkurse.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Říhová Ambrožová Jana. Aplikovaná a technická hydrobiologie. 2003.
-
Základní:
Pošta J. a kol. Čistírny odpadních vod. 2005.
-
Základní:
Malý J., Hlavínek P. Čištění průmyslových odpadních vod. 1996.
-
Základní:
Bindzar Jan a kol. Základy úpravy a čištění vod. 2009.
-
Doporučená:
Pitter P. Hydrochemie. 1990.
-
Doporučená:
Strnadová N. a Janda V. Technogie vody I. . 1995.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Všeobecný přehled v problematice ochrany čistoty vod. |
Získané způsobilosti |
Student bude mít znalost o problematice ochrany čistoty vod. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Písemná zkouška
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|