|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UENM / C896A
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UENM
/
C896A
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Practical Safety Management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
10 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozvinout znalosti a dovednosti studenta tak, aby v prostředí chemického podniku dovedl přispívat k analýze rizika, vyšetřování nehod a řízení bezpečnosti.
|
Požadavky na studenta
|
písemná seminární práce a ústní zkouška
|
Obsah
|
Připomenutí základních pojmů. Inherentní bezpečnost. Role pravidel, potíže s pravidly.
Desatero přikázání bezpečnosti. Prioritní pravidla bezpečnosti. Moderní péče o bezpečnost.
Kultura průmyslové bezpečnosti. Pilíře péče o bezpečnost. Řízená dokumentace.
Základy bezpečnosti: účinná komunikační metoda. Prvky pilíře Porozumění.
Scénáře jako východisko péče o bezpečnost. Cíle HIRA z hlediska řízení bezpečnosti.
Analýza vrstev ochrany. Pomůcky využívané v LOPA. Prvky pilíře Řízení 100 až 500.
Padouši, hrdinové a oběti. Srovnání tabulek užívaných v LOPA. Prvky pilíře Řízení 600 až 900.
Řízení změn. Role zpětné vazby - pilíře Poučení. Úvod do analýz nežádoucích událostí.
Analýza kořenových příčin. Diagramy, příčinné faktory, mapy, tabulky. Obtížná místa.
Tři nehody v dynamitkách: Poučení z vnějších událostí. Přivyknutí na odchylky.
Zdokonalená analýza kořenových příčin IPICA_Lite. Aplikace poznatků.
Není nezbytné používat mnohem víc než HAZOP a LOPA. Aplikace poznatků.
Včas varující příznaky. Role scénářů nehod v předvídání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Ferjenčík, M. Practical Safety Management. Soubor prezentací dostupný v systému STAG. Univerzita Pardubice. Univerzita Pardubice, 2017.
-
Rozšiřující:
soubor vybraných článků.
-
Doporučená:
Center for Chemical Process Safety (CCPS). Guidelines for Risk Based Process Safety. American Institute of Chemical Engineers, New York, 2007.
-
Doporučená:
Crowl, D. A. and Louvar, J. F. Chemical Process Safety Fundamentals with Applications, Third Edition.. Prentice Hall, 2011.
-
Doporučená:
Center for Chemical Process Safety (CCPS). Layer of Protection Analysis: Simplified Process Risk Analysis. American Institute of Chemical Engineers, New York, 2001.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Absolventi budou schopni používat analýzu LOPA a analýzu kořenových příčin tak, aby mohla sloužit řízení bezpečnosti. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|