|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Course info
UHV / BASE1
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
UHV
/
BASE1
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Archaeological Seminar I
|
Form of course completion
|
Examination
|
Form of course completion
|
Examination
|
Accredited / Credits
|
Yes,
4
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Lecture
1
[HRS/WEEK]
Seminar
2
[HRS/WEEK]
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
Czech
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
No
|
Summer semester
|
0 / 0
|
7 / 10
|
0 / 10
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Semester taught
|
Summer semester
|
Minimum (B + C) students
|
not determined
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
Czech
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
0
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Periodicity |
každý rok
|
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
A|B|C|D|E|F |
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Substituted course
|
None
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
UHV/BASE2
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Předmět studenty blíže seznámí s dobou železnou na území ČR s případnými přesahy v rámci širší střední Evropy z pohledu archeologických pramenů. Věnovat se budeme posledním cca 8 staletím naší minulosti před zlomem letopočtu, a to jak starší částí - době halštatské, tak také mladší části - době laténské. Součástí semináře bude rovněž morfologie obou výše uvedených epoch. Seminář tak bude zaměřen nejen na kontextuální a situační část doby železné (včetně historických souvislostí), ale výrazným podílem se bude zabývat hmotnými prameny a možnosti jejich rozpoznání a interpretace.
|
Requirements on student
|
Student bude muset prokázat dostatečné znalosti ze studované látky, včetně samostudia ze zadané odborné literatury, což bude ověřeno ústní zkouškou. V průběhu semestru budou zadávány samostatné práce (prezentace, seminární práce, morfologické tabulky).
|
Content
|
Prezenční výuka
Studium odborné literatury
Příklady reálných artefaktů a archeologických situací
Návštěva výstav/expozic zaměřená na sledovanou problematiku v muzejních (či jiných) institucích
Návštěva depozitáře
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
JIRÁŇ, L. - VENCLOVÁ, N. (eds.). Archeologie pravěkých Čech, sv. 2-8.. Praha, 2008.
-
Recommended:
PODBORSKÝ, V. Dějiny pravěku a rané doby dějinné. Brno, 2002.
-
Recommended:
WALDHAUSER, J. Encyklopedie Keltů v Čechách. Praha, 2001.
-
Recommended:
Waldhauser, Jiří. Encyklopedie Keltů v Čechách. Praha: Libri, 2001. ISBN 80-7277-053-5.
-
Recommended:
kelti. .
-
Recommended:
Venclová, Natalie. Mšecké Žehrovice in Bohemia : archaeological background to a Celtic hero 3rd-2nd cent. B.C.. Sceaux: Kronos, 1998. ISBN 2-910652-04-1.
-
Recommended:
PODBORSKÝ, V. a kol. Pravěké dějiny Moravy. Vlastivěda moravská. Země a lid, nová řada, sv.3.. Brno, 1993.
-
Recommended:
Venclová, Natalie. Výroba a sídla v době laténské projekt Loděnice. Praha: Akademie věd České republiky Archeologický ústav, 2001. ISBN 80-86124-22-3.
|
Prerequisites - other information about course preconditions |
- |
Competences acquired |
Po absolvování předmětu by měl student disponovat základní znalostí problematiky doby železné, včetně orientace v odborné literatuře a aktuálně řešenými problémy této epochy. Absolventi získají přehled o možnostech datování a interpretace archeologického materiálu . |
Teaching methods |
- Monologic (reading, lecture, briefing)
- Work with text (with textbook, with book)
- Demonstration
|
Assessment methods |
- Oral examination
- Home assignment evaluation
- Student performance assessment
- Presentation
|
|
|
|