|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UHV / BDSK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UHV
/
BDSK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dějiny stavební kultury
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / 0
|
6 / 10
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je základní seznámení studentů se slohovým vývojem evropské architektury od středověku do období raného novověku a s jeho regionálně podmíněnými zákonitostmi a specifiky. Studující budou po absolvování kurzu schopni základního vhledu do dějin evropské architektury.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování 5 stránkového eseje na vybrané, resp. zadané téma. Připravená a v hodině kurzu předvedená prezentace na stavební vývoj vybrané památky, kterou student zná z autopsie. Student dále jako podklad pro závěrečný ústní pohovor předloží seznam samostatně prostudované literatury - minimum 6 titulů (polovinu z nich mohou tvořit delší /více než 10 tiskových stran/ časopisecké nebo sborníkové studie).
Při plnění úkolů není povoleno využívat umělou inteligenci.
Doporučená literatura:
DÜLMEN van, R., Kultura a každodenní život v raném novověku (16.-18. století). I. Dům a jeho lidé, Praha 1999.
DÜLMEN van, R. Kultura a každodenní život v raném novověku (16.-18. století). II. Vesnice a město, Praha 2007.
KRATOCHVÍL, P. (ed.), Velké dějiny zemí Koruny české. Tematická řada Architektura, Praha 2009.
PETRASOVÁ, T.; ŠVÁCHA, R.; BENEŠOVSKÁ, K. et al., Dějiny umění v českých zemích 800-2000, Řevnice 2017.
|
Obsah
|
Témata:
1. Antické základy evropské stavební kultury - vybrané příklady, teoretické podloží
2. Středověk - románský sloh v Evropě a v českých zemích
3. Středověk - gotický sloh v Evropě a v českých zemích
4. Renesance a podoby architektury období humanismu v Itálii - teoretické traktáty vs. praxe
5. Klasicistní architektura v Evropě a v českých zemích
6. Barokní architektura v Evropě a v českých zemích
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
doc. Mgr. Pavel Panoch, Ph.D. ,
-
Přednášející:
doc. Mgr. Pavel Panoch, Ph.D. (50%),
Mgr. Zuzana Stránská, PhD. (100%),
Mgr. Bohdan Šeda (50%),
Mgr. Radek František Václavík (100%),
-
Vede seminář:
doc. Mgr. Pavel Panoch, Ph.D. (50%),
Mgr. Zuzana Stránská, PhD. (100%),
Mgr. Bohdan Šeda (50%),
Mgr. Radek František Václavík (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
120
|
Celkem
|
120
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Cílem předmětu je základní seznámení studentů se slohovým vývojem evropské architektury od středověku do období raného novověku a s jeho regionálně podmíněnými zákonitostmi a specifiky. Studující budou po absolvování kurzu schopni základního vhledu do dějin evropské architektury. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Systematické pozorování
|
|
|
|