|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UHV / BTOT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UHV
/
BTOT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Principy tvorby odborného textu
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
20 / 20
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Smyslem předmětu je prakticky připravit posluchače na samostatnou tvrobu vědeckého textu se všemi jeho specifiky (struktura, konzistence, argumentace, analýza zdrojů, poznámkový aparát apod.). Předmět je zámerně vyučován ve 4. semestru, tedy v době, kdy posluchači již pracují na svých bakalářských pracích, aby mohly být jednotlivé stránky problematiky demonstrovány na konkrétních příkladech řešených samotnými studenty. Předpokládá se výrazné tvůrčí zapojení posluchačů do výuky (tvorba krátkých samostatných textů na zvolené téma).
|
Požadavky na studenta
|
Docházka na semináře, písemná recenze na odbornou stať, excerpta ze zadané literatury, zpráva a anotace, analýza pramene, průběžná tvroba textu na téma Bc.
|
Obsah
|
Edice a ediční technika.
Formy edičního zpřístupňování pramenů (od faksimile k vědecké edici).
Postupy tvorby odborného textu.
Logika a struktura odborné stati.
Tištěné informační zdroje a práce s nimi (četba odborného textu, recenze, anotace, atd.), práce s on-line zdroji.
Historik a text (zásady a etika historikovy práce, zásady vypracování vědecké práce, poznámkový aparát).
Formy odborného textu a kulturně-profesní diference v různých evropských zemích (německá, francouzská či americká akademická tradice).
Formální úprava textu, korektury, redakční práce.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Vítězslav Prchal, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Vítězslav Prchal, Ph.D. (100%),
Mgr. Hana Stoklasová, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Vítězslav Prchal, Ph.D. (100%),
Mgr. Hana Stoklasová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Šanderová, J. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách.. Jak číst a psát odborný text ve společenských vědách., 2005.
-
Základní:
ECO, Umberto. Jak napsat diplomovou práci. Olomouc : Votobia 1997. 271 s..
-
Základní:
Veyne, P. Jak se píšou dějiny. Červený Kostelec, 2010.
-
Rozšiřující:
NODL, M.; Tinková,D. Antropologické přístupy v historickém bádání.. Praha, 2007.
-
Rozšiřující:
LEDUC, J. Historici a čas. Koncepcie, otázky, diela. Bratislava, 2005.
-
Rozšiřující:
Zwettler, O. - Vaculík, J. - Čapka, F.:. Úvod do studia dějepisu.. Brno, 1994.
-
Rozšiřující:
BŮŽEK, Václav a kol. Úvod do studia historie. České Budějovice, 1994.
-
Doporučená:
CARR, E. H. Co je historie?. Praha, 1967.
-
Doporučená:
IGGERS, G. G. Dějepisectví ve 20. století. Od vědecké objektivity k postmoderní výzvě. Praha: NLN, 2002.
-
Doporučená:
Lucie Storchová (a kol.). Koncepty a dějiny. Proměny pojmů v současné historické vědě.. Praha, 2014.
-
Doporučená:
Chartier, Roger. Na okraji útesu. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2010. ISBN 978-80-87378-52-6.
-
Doporučená:
BLOCH, M. Obrana historie aneb Historik a jeho řemeslo. Praha, 1997.
-
Doporučená:
STORCHOVÁ, Lucie ? HORSKÝ, Jan a kol. Paralely, průsečíky, mimoběžky. Teorie, koncepty a pojmy v české a světové historiografii 20. století. Praha, 2009.
-
Doporučená:
BARTLOVÁ, M. (ed.). Pop History. O historické věrohodnosti románů, filmů, komiksů a počítačových her. Praha: NLN, 2003.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Metody samostatných akcí
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Analýza výkonu studenta
- Rozbor díla tvůrčího charakteru
|
|
|
|