|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UHV / TAPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UHV
/
TAPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teoretické aspekty památkové péče
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / 7
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Výuka je zaměřena na získání základního přehledu o historii a vývoji přístupu památkám minulosti a teoretických východiscích a vývoji moderní památkové péče, včetně představení klíčových osobností oboru.
|
Požadavky na studenta
|
Zkouška je udělena na základě vypracované a odevzdané písemné semestrální práce na jedno ze zadaných témat (rozsah min. 5 stran normovaného strojopisu s poznámkovým aparátem) a závěrečného ústního pohovoru, při kterém student prokáže dostatečnou znalost probírané látky (každý ze studentů předloží před termínem zkoušky seznam, který bude obsahovat nejméně 7 přečtených knižních titulů, včetně kapitol (o rozsahu nejméně 20 stran) z rozsáhlejších kompendií a časopiseckých statí).
Studenti jsou povinni se účastnit přednášek (případně seminářů) a předložit vypracování dílčích úkolů, zadaných v průběhu semestru (povoleny jsou maximálně 2 absence za semestr).
Pokud to epidemiologická situace umožní, bude studium probíhat dle rozvrhu tradiční formou kontaktní výuky. V případě, že bude nařízena distanční forma studia (případně hybridní forma výuky) bude výuka realizována prostřednictvím kombinace zadání samostatné přípravy, zadání doporučené četby (k jednotlivým částem kurzu) a dalších semestrálních úkolů přes e-mail a STAG, případně přes MS Teams. Pokud to situace umožní, tak částečně formou exkurzí (in situ) u vybraných stavebních památek a za dodržení nutných hygienických a dalších zdravotních opatření. Atestační požadavky budou nastaveny tak, aby se daly splnit i v případě nařízené distanční nebo hybridní formy výuky (tj. např. minimalizace požadavku docházky).
|
Obsah
|
Památka, památková péče, charakteristika základních pojmů.
Vývoj vztahu člověka k dílům minulosti od starověku do konce 18. století.
Vznik moderní evropské památkové péče.
Teorie a praxe památkové péče v 19. a 20. století.
Ochrana historických měst, vesnických sídel a historické krajiny.
Ochrana hradních sídel a jejich zřícenin.
Restaurování uměleckých děl.
Právní předpisy a současná organizace památkové péče v ČR.
Mezinárodní charty a další dokumenty na ochranu památek.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student bude schopen orientace v dějinách oboru památkové péče, osvojí si základní odbornou terminologii a seznámí se s různými filozofiemi přístupu k ochraně hmotných památek.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Projekce
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|