|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / CPLO
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
CPLO
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Podniková logistika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/KPLO
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy logistiky v kontextu dodavatelsko-odběratelského řetězce s důrazem na základní logistické činnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky k zápočtu: splnění zápočtového testu (v Moodlu), tzn. na min. 60 %.
|
Obsah
|
Definice logistiky, její vývoj a význam logistiky v současnosti. Logistické toky v dodavatelsko-odběratelském řetězci a jejich řízení. Klíčové logistické činnosti a náklady. Pořizování, respektive nákup. Řízení stavu zásob. ABC a XYZ analýza. Just in Time, Just in Sequence, Kanban. Distribuce. Zákaznický servis. Logistická komunikace. Úvod do problematiky balení, přepravní a dopravní prostředky. Skladování a manipulace s materiálem. Doprava a multimodální dopravní uzel.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LAMBERT, Douglas M., James R. STOCK, Lisa M. ELLRAM a Eva NEVRLÁ. Logistika: příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Vyd. 2. Brno: CP Books, 2005. Business books. ISBN 80-251-0504-0. V současnosti má předmět jen doporučenou literaturu..
-
Doporučená:
Lambert, Douglas M. Logistika : příkladové studie, řízení zásob, přeprava a skladování, balení zboží. Brno: CP Books, 2005. ISBN 80-251-0504-0.
-
Doporučená:
Sixta, Josef. Logistika : teorie a praxe. Brno: CP Books, 2005. ISBN 80-251-0573-3..
-
Doporučená:
Jirsák, Petr. Logistika pro ekonomy - vstupní logistika. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-958-6..
-
Doporučená:
Stehlík, Antonín. Logistika pro manažery. Praha: Ekopress, 2008. ISBN 978-80-86929-37-8..
-
Doporučená:
Pernica, P. Logistika (Supply Chain Management) pro 21. století, I., II. a III. díl.. Radix, spol. s r. o., 2005, 2005. ISBN 80-86031-59-4.
-
Doporučená:
Emmett, Stuart. Řízení zásob : jak minimalizovat náklady a maximalizovat hodnotu. Brno: Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-1828-3..
-
Doporučená:
Gros, I. a kol. Velká kniha logistiky. Praha: Vysoká škola chemicko-technologická v Praze, 2016.
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
65
|
Příprava na zápočet
|
71
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen navrhnout kritéria pro rámcové posouzení úrovně logistických činností v podniku, diskutovat o klíčových trendech vývoje logistických činností a logistických technologií, zdůvodnit příležitosti aohrožení. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
|
Hodnotící metody |
|
|
|
|