|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / CPOD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
CPOD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Podnikové daně
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/KPOD
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se současnými druhy daní, odvodů a povinných plateb, které se v praxi podniku vyskytují a poskytnout poznatky o optimalizaci daňových povinností podniku.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet je udělen na základě vypracování zápočtové úlohy, zpracování a prezentování semestrální práce a jedno ze zadaných témat, účastí na seminářích, zapojení se do případného dotazníkového šetření FES. Zkouška je písemná a uskutečněná na základě udělení zápočtu.
|
Obsah
|
Daňový systém České republiky.
Konstrukční prvky daně, vlastnosti a funkce daní.
Předmět daně z příjmů fyzických osob, příjmy osvobozené, příjmy zdaněné zvláštní sazbou.
Metodika stanovení základu daně, dílčí základy daně.
Nezdanitelné části základu daně, slevy na dani, výpočet daně z příjmů fyzických osob.
Účastníci sociálního pojištění, metodika stanovení vyměřovacího základu, sazby pojistného, výpočet pojistného.
Předmět daně z příjmů právnických osob, osvobozené příjmy, příjmy zdaněné zvláštní sazbou.
Transformace hospodářského výsledku na základ daně, výpočet daně z příjmů právnických osob.
Odlišnost mezi přímými daněmi a nepřímými daněmi, základní princip fungování DPH.
Spotřební a energetické daně, daňové sklady.
Silniční daň.
Daň z nemovitých věcí a daň z nabytí nemovitých věcí.
Daňové povinnosti poplatníků a plátců vyplývající ze správy daní, termíny pro podání daňových tvrzení, placení daní a vyměření daní.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kolektiv autorrů. Daně 2017 a předpisy související s přehledy změn,ANAG, 2017, ISBN:978-80-7554-093-5.
-
Základní:
Kolektiv autorů:. Zákon č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, ve znění pozdějších předpisů.
-
Základní:
Kolektiv autorů:. Zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů.
-
Doporučená:
MATYÁŠOVÁ, L., GROSSOVÁ, M. Daňový řád: s komentářem a judikaturou.Praha: Leges, 2015, ISBN: 978-80-260-4890-9.
-
Doporučená:
VANČUROVÁ, A., LÁCHOVÁ, L. Daňový systém 2016 ČR. 1.VOX, a.s., ISBN: 978-80-87480-44-1.
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
54
|
Účast na výuce
|
14
|
Příprava na zápočet
|
14
|
Vypracování seminární práce
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
48
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vyjmenovat funkce daní a jejich vlastnosti;
definovat základní konstrukční prvky daně a posoudit je v jejich vzájemných souvislostech;
vysvětlit metodiku stanovení základu daně fyzické osoby;
vysvětlit podmínky uplatnění nezdanitelné části a odčitatelné položky od základu daně, slevy na dani a vyjmenovat způsoby placení daně;
vysvětlit metodiku stanovení základu daně a daňové povinnosti právnické osoby, vysvětlit principy transformace výsledku hospodaření na základ daně;
vysvětlit obecné principy posuzování daňové účinnosti jednotlivých výdajů (nákladů);
vysvětlit základní principy fungování daně z přidané hodnoty v tuzemsku;
vysvětlit rozdíly v mechanismu fungování spotřební daně a energetické daně oproti dani z přidané hodnoty;
vysvětlit principy zdanění silničních vozidel, nemovitých věcí a daně z nabytí nemovitých věcí.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
orientovat se v hmotně právních předpisech zaměřených na přímé daně a nepřímé daně;
zatřídit jednotlivé druhy příjmů fyzických osob do správného dílčího základu daně, vyčíslit jednotlivé dílčí základy daně a celkový základ daně, vypočítat daňovou povinnost;
vypočítat časový test pro osvobozené příjmy;
sestavit základ daně a výpočet daňové povinnosti právnické osoby včetně vyplnění daňového tvrzení;
orientovat se v nákladech daňově uznatelných a neuznatelných;
vypočítat výše daně z přidané hodnoty v rámci tuzemských plnění;
vypočítat silní daň, daň z nemovitých věcí včetně vyplnění daňových tvrzení.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Demonstrace
- Projekce
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Didaktický test
- Rozhovor
|
|
|
|