|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / CSTG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
CSTG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Strategický management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/KSTG
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty zásady a metody strategického řízení podniku (včetně strategických analýz), a to i v návaznosti na taktické a operativní řízení. Předmět je zaměřen na celý proces tvorby a realizace podnikové strategie.
|
Požadavky na studenta
|
Předmět bude zakončen zápočtem a písemnou zkouškou. Podmínkou zápočtu je zpracování a prezentace seminární práce, zkouška je ústní.
V případě on-line výuky budou prezentace v rámci seminářů probíhat podle rozvrhu v Teams.
Studenti mohou využít individuální rozvrhové konzultace. Ty budou realizovány přes Teams, a to po dobu on-line výuky. V případě zájmu o konzultaci na fakultě v kanceláři vyučujícího si lze konzultaci dohodnout dopředu, přes e-mail.
Nebude-li v průběhu zkouškového období umožněno prezenční zkoušení, bude zkouška realizována on-line (e-mail, Teams).
|
Obsah
|
Strategické myšlení a strategické řízení.
Školy strategického managementu.
Mise, vize, strategie, strategické cíle.
Druhy strategií podle vybraných kritérií.
Strategická analýza okolí podniku (externí analýza).
Strategická analýza vnitřního prostředí, zdrojů a schopností podniku (interní analýza).
Využití kvalitativních ukazatelů při hodnocení podniku.
Hodnocení rizika a klasifikace strategických opatření.
Postup tvorby strategie (formulace strategie) a využití metody scénářů.
Strategická rozhodnutí a implementace (realizace) strategie.
Hodnocení, kontrola a aktualizace strategie. Aktualizace strategie. Obsah a klasifikace strategických opatření.
Strategické plánování. Stanovení dlouhodobých cílů a jejich strukturalizace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
K předmětu je zpracována distanční opora v Moodle.
Studenti mohou využít individuální rozvrhované konzultace (viz Stag).
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ŠPIČKA, J. Finanční analýza organizace z pohledu zájmových skupin.. Praha: C.H.BECK, 2017. ISBN 978-80-7400-664-7.
-
Základní:
MYŠKOVÁ, R. Strategický management. 2. vyd.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2020. ISBN 978-80-7395-755-1.
-
Základní:
Fotr, Jiří . Tvorba strategie a strategické plánování : teorie a praxe. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3985-4.
-
Rozšiřující:
FREEMAN, R. EDWARD:. Strategic Management: A Stakeholder Approach (Paperback) Cambridge University Press, 2010. 292 p. ISBN-10: 0521151740.
-
Rozšiřující:
HITT, M.A., VOLBERDA, W.H., IRELAND, R.D., MORGAN, R.E., HOSKISSON, R.E., REINMOELLER, P.:. Strategic Management. Cengage Learning EMEA, 2011. ISBN 9781408019184.
-
Rozšiřující:
IRELAND, R.D., HOSKISSON, R.E., HITT, M.A.:. The Management of Strategy: Concepts and Cases South-Western College Publishing, 2012. ISBN 9781133584674.
-
Doporučená:
MYŠKOVÁ, R. Analytické přístupy pro podporu řízení podniku. Brno: CERM. 2022.
-
Doporučená:
ZUZÁK, R. Strategické řízení podniku.. Praha: Grada, 2011.
-
Doporučená:
HANZELKOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ,M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení. Teorie pro praxi. Praha: C.H.BECK, 2017.. Praha: C.H.BECK, 2017.
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Sběr materiálu
|
9
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
48
|
Samostatná kritická četba
|
19
|
Projekt individuální
|
36
|
Příprava na zápočet
|
10
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit podstatu jednotlivých škol strategického managementu, jejich přínosy pro současný stav této vědecké disciplíny;
charakterizovat strategické řízení a strategii včetně jejích forem podle vybraných kritérií;
vysvětlit obecné principy návrhu a realizace strategie;
rozlišit jednotlivé fáze strategického rozhodovacího procesu, tyto vzájemně komparovat a charakterizovat aktivity, které se k těmto fázím vztahují;
vyjmenovat analytické metody vhodné pro okolí podniku i jeho vnitřní prostředí a vysvětlit jejich využití;
vysvětlit podstatu strategického plánování, strategické kontroly a jejich význam.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
orientovat se ve strategických dokumentech podniku;
srozumitelně interpretovat výstupy strategických analýz;
vypracovat a vyhodnotit scénáře strategických alternativ;
rozpoznat zásadní rizika spojená se strategickým řízením a rozhodováním a navrhnout způsob jejich eliminace;
zhodnotit strategii podle vybraných kritérií a sestavit návrh pro její změny.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
do řešení problémů zahrnout úvahu o faktorech, které podnik ovlivňují z dlouhodobého hlediska;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
|
|
|
|