|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UPEM / EMMM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UPEM
/
EMMM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
International Marketing and Management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
6 / -
|
0 / -
|
1 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
UPEM/FMMM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem předmětu je poskytnout studentům aktuální a sofistikované informace a znalosti o stavu managementu a marketingu v mezinárodním kontextu.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočet: aktivní účast na cvičeních s docházkou a schválená seminární práce je podmínkou pro získání zápočtu.
Zkouška: písemná nebo ústní, požadovaná minimální hranice úspěšnosti je 65 %.
Případná distanční výuka:
Zápočet: aktivní účast na on-line cvičeních dle pokynů vyučujících, schválená seminární práce.
Zkouška: on-line, kde budou studentovi kladeny otázky a dotazy související s předmětem.
Aktuální změny sděluje vyučující e-mailem.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky, specifika marketingu a managementu v mezinárodním prostředí
Strategické plánování a strategie vstupu na mezinárodní trh
Marketingový výzkum na zahraničních trzích
Zákazník a segmentace na zahraničních trzích
Produkt v kontextu uvedení na zahraniční trhy
Komunikace včetně využití IT technologií na zahraničních trzích
Cena pro zahraniční trhy
Distribuce na zahraniční trhy
Management a marketing v oblasti služeb a obchodních řetězců s přihlédnutím k mezinárodnímu prostředí
Průmyslový marketing v mezinárodním prostředí
Instituce podporující mezinárodní obchod
Řízení lidských zdrojů v mezinárodním prostředí
Výzvy marketingu a managementu ve 21. století
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KRÁL, P., MACHKOVÁ, H., LHOTÁKOVÁ, M., COOK, G. International marketing: theory, practices and new trends. 2nd ed. Praha: Oeconomica, 2016. ISBN 978-80-2452-152-7..
-
Základní:
ARMSTRONG, G., Philip KOTLER, OPRESNIK, M. O. Marketing: An Introduction : global edition. 14th ed. Harlow, England: Pearson Education, 2020. ISBN 978-1-292-29486-5..
-
Doporučená:
HOLLENSEN, S. Global Marketing. 8th ed. Harlow, England: Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-25180-6..
-
Doporučená:
DERESKY, H. International management: managing across borders and cultures: global edition. 9th ed. Boston: Person Education, 2017. ISBN 978-1-292-15353-7..
|
Časová náročnost
|
Distanční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku
|
26
|
Domácí příprava na výuku
|
39
|
Příprava na zápočet
|
13
|
Celkem
|
78
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Semestrální práce
|
20
|
Celkem
|
20
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit fungování strategických přístupů organizace vůči trhu;
vysvětlit možnosti využití jednotlivých strategických marketingových nástrojů a jejich vzájemné vazby;
vysvětlit specifika managementu a marketingu v oblasti obchodu a služeb;
vysvětlit příležitosti a rizika přicházející s průmyslem 4,0;
vysvětlit, pozitiva a negativa globalizace a jejich dopady na podniky a občany;
charakterizovat nadnárodní společnosti v mezinárodním prostředí a jejich vliv na podniky, zaměstnance včetně státu a jejich postavení v globálním světě;
vysvětlit důvody odlivu finančního kapitálu s využitím daňových rájů a dalších daňových výhod a generování zisku nadnárodních společností;
charakterizovat instituce, které podporují export a import zboží a služeb;
vysvětlit moderní nástroje komunikace v globálním prostředí;
vysvětlit důvody pro využívání informačních technologií v globálním prostředí.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
použít marketingové nástroje, analýzy a strategie v kontextu vzájemných vazeb mezi nimi při řešení modelových situací;
rozlišit specifické prostředí a navrhnout adekvátní marketingové řízení;
orientovat se v mezinárodním prostředí včetně institucí podporující zahraniční obchod;
rozlišit příčiny vedoucí k odčerpávání finančního kapitálu ze strany nadnárodních společností;
předložit řešení na odstranění negativních prvků globalizace a odčerpávání finančních prostředků ze strany nadnárodních společností.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
porozumět principům marketingového přístupu k trhu pro dlouhodobé udržení zákazníka;
sdělit odborníkům jakými formami je možné vstoupit na zahraniční trhy včetně institucí, které podporují podnikání na zahraničních trzích;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení;
do návrhů řešení problémů zahrnout úvahu o jejich etickém rozměru. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
|
|
|
|