|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / CDPS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
CDPS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Digitalizace podnikání a společnosti
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit posluchače s novými trendy v digitalizaci podnikání a společnosti. Předmět je koncipován jako přehledový s vysokou mírou aktivního zapojení studentů při zpracování jednotlivých témat.
|
Požadavky na studenta
|
Odevzdání vypracovaných cvičení a semestrálního projektu.
|
Obsah
|
Průmysl 4.0
Digitalizace vzdělávání, MOOC kurzy, vyhledávání informací
E-government, e-participace
Technologie blockchainu a decentralizované technologie
Digitální aktiva - security tokeny, non-fungible tokeny (NFT)
Problematika kyberbezpečnosti, fake news, digitální identita
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
6
|
Projekt týmový
|
70
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Příprava na zápočet
|
24
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
- charakterizovat nové trendy v digitalizaci podnikání a společnosti;
- vysvětlit fungování technologie blockchainu a jeho využití v různých oborech podnikání;
- charakterizovat nové metody pro průmysl 4.0 (autodiagnostika, automatické hlášení problémů a autokonfigurace)
- vysvětlit koncept e-governmentu včetně možností aktivního zapojení občanů formou e-participace;
- popsat hrozby kyberprostoru a způsoby možné ochrany;
- vysvětlit proces vzdělávání formou MOOC (Massive open online course)
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
- vyhledat relevantní informace o nových technologiích, analyzovat jejich možnosti a samostatně rozhodovat o jejich využití;
- řešit reálné situace spojené s digitalizací v soukromém i veřejném sektoru;
- na základě dostupných dat vytvořit strategii digitalizace podniku, tento proces koordinovat a podporovat;
- ověřit důvěryhodnost dat;
- specifikovat požadavky na kyberbezpečnost.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
- srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace týkající se nových trendů v oblasti digitálního podnikání;
- získávat a používat své odborné znalosti v jednom cizím jazyce;
- pracovat v týmu, koordinovat jeho činnost, sdílet odborné myšlenky a vyvozovat adekvátní závěry;
- samostatně získávat další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti.
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Pracovní činnosti
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
- Prezentace
|
|
|
|