|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / CMRP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
CMRP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Modelování region. mikro a makro procesů
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Modelování regionálních mikro a makro procesů
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
14
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
14
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
USII/KMEP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání teoretických znalostí v oblasti modelování regionálních procesů s využitím řady výpočetních metod.
|
Požadavky na studenta
|
Student je veden k samostatné práci. Student samostatně vyhledává problémy řešitelné metodami obsaženými v předmětu, presentuje dílčí a konečná řešení, získané poznatky obhajuje v odborné diskuzi a implementuje je do své závěrečné práce.
Zápočet: je udělen na základě vypracování a úspěšné obhajoby zadaných úkolů ve stanovených termínech.
Zkouška: písemná a ústní a pro splnění je nutná úspěšnost 65%. Prověřuje se stupeň znalostí a schopnost aplikovat nabyté znalosti. Podmínkou je získání zápočtu.
|
Obsah
|
Teoretický úvod do modelování procesů.
Vstupně-výstupní modely.
Modelování lineárních vztahů v ekonomických procesech.
Modelování nelineárních vztahů v ekonomických procesech.
Box-Jenkinsova metodologie (AR, MA, ARMA a ARIMA modely).
Evoluční modely růstu
Agentové modely.
Modelování ekonomických interakcí.
Analýza dopadu hospodářských politik.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Shone R. An Introduction to Economic Dynamics.. Cambridge University Press, 2001.
-
Základní:
Shone, Ronald. Economic dynamics : phase diagrams and their economic application. Cambridge: Cambridge University Press, 2002. ISBN 0-521-01703-3.
-
Základní:
Takayama A. Mathematical economics.. Cambridge University Press, 1997.
-
Základní:
Čapek,J. Modelování ekonomických a sociálních procesů.. Univerzita Pardubice, 2006.
-
Základní:
Medio, Alfredo. Nonlinear dynamics : a primer. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. ISBN 0-521-55874-3.
-
Doporučená:
Mandl. P. Pravděpodobnostní dynamické modely.. Academia, 1985.
-
Doporučená:
Cipra,T. Analýza časových řad s aplikacemi v ekonomii.. SNTL/ALFA, 1986.
-
Doporučená:
Pazourek.J. Simulace biologických systémů.. Grada, 1992.
-
Doporučená:
Hušek,R. Základy ekonometrické analýzy I. Modely a metody.. skripta VŠE, 1995.
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
14
|
Domácí příprava na výuku
|
50
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
36
|
Samostatná kritická četba
|
30
|
Celkem
|
150
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test
|
8
|
Celkem
|
8
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
definovat základní pojmy a zná jejich použití;
charakterizovat procesy;
charakterizovat ekonomické interakce;
vybrat vhodný model pro řešení daného problému
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
definovat entity a atributy potřebné pro konkrétní model;
definovat a modelovat vstupní a výstupní atributy procesů;
aplikovat lineární i nelineární výpočetní metody na těchto atributech
navrhnout evoluční a agentové modely na simulaci dynamických regionálních vztahů
ovládat základní funkce .vybraného modelovacího nástroje
použít vybraný model pro řešení stanoveného cíle
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
srozumitelně shrnout názory ostatních členu týmu;
|
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
|
|
|
|