|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / EROP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
EROP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Decision Making Processes and their Supp
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Decision Making Processes and their Support
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
5 / -
|
0 / -
|
10 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
The aim of the course is to provide the students with theoretical knowledge in decision-making theory and the skills necessary for the proposal of decision-making method algorithms
|
Požadavky na studenta
|
V případě standardní výuky:
zápočet: účast na cvičení ze 75% povinná (viz směrnice), zpracování zadaných úloh na cvičení, s úspěšností nad 60%, do konce výukové části semestru.
zkouška: písemná, ústní
V případě online výuky:
zápočet: vypracování úkolů a projektu v systému Moodle dle zadání, do konce výukové části semestru..
zkouška: formou online testu
Aktuální změny budou zveřejněny v systému Moodle v bloku každého týdne.
V případě dotazů kontaktujte vyučujícího emailem, do předmětu zprávy vždy přidejte zkratku předmětu.
|
Obsah
|
Decision-making and the decision-making process.
Approaches to decision-making with certainty, risk and uncertainty.
Multi-criteria decision-making with certainty.
Analytic hierarchy process.
Eigen values, eigen vectors and matrix consistency.
Multi-criteria decision-making with uncertainty.
Synthesis and analysis of multi-criteria decision-making methods.
Decision making and software support.
Technologies for decision making support.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
TURBAN, E.- ARONSON, J. E. Decision Support Systems and Intelligent Systems. 5th edition. New Jersey: Prentice-Hall, Inc. A Simon & Schuster Company, 1998. ISBN 0137409370.
-
Základní:
SAATY, T. L. The Analytic Hierarchy Process. New York : McGraw-Hill International Book Company, 1980. ISBN 0070543712.
-
Doporučená:
A online tutorial of Expert Choice
-
Doporučená:
QUADE, E. S. Analysis for Public Decision. Third edition. New Jersey: Prentice Hall, 1989, 409s.. ISBN 0-13-052127-2.
-
Doporučená:
KŘUPKA, J.- OBRŠÁLOVÁ, I. etc. Assessment if Investment Alternatives in Environmental System based on Multiple Criteria Decision Making. In: Olej, V., Obrsalova, I., Krupka, J. (Eds.) Modelling of Selected areas of Sustainable Development by Artificial Intelligence and Soft Computing. Univerzita Pardubice: Grada Publishing, 2009, s. 133-150. ISBN 978-80-247-3167-4.
-
Doporučená:
Expert Choice Tutorial
-
Doporučená:
CHANKONG, V. - HAIMES, Y. Y. Multiobjective Decision Making: Theory and methodology. Amsterdam: North-Holland, 1983.
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Domácí příprava na výuku
|
48
|
Příprava na zkoušku
|
50
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Laborování
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
|
|
|
|