|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FADE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FADE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pokročilé analýzy dat pro ekonomy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
51 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami a softwarovými nástroji vhodnými pro pokročilou analýzu dat, interpretaci a prezentaci získaných výsledků.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na cvičení dle vyhlášky FES, zpracování zadaných úkolů na cvičení.
|
Obsah
|
Metody a softwarové nástroje pro analýzu ekonomických dat:
- shrnutí základů práce v tabulkových editorech;
- pokročilá práce s vybranými funkcemi, makra, návrh a tvorba formulářů;
- kontingenční tabulka jako nástroj pro podporu rozhodování;
- shluková analýza, klasifikace dat;
- různé typy regresních modelů;
- metoda hlavních komponent a faktorová analýza;
- interpretace výsledků.
Prezentace výsledků datových analýz:
- typografická pravidla, design dokumentů a prezentací;
- pravidla pro tvorbu prezentací a obhajobu výstupů před odborným publikem;
- práce s rozsáhlým dokumentem;
- návrh a tvorba šablony;
- přechody snímků, animace, aktivní odkazy a vkládání videí.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
RNDr. Ing. Oldřich Horák, Ph.D. ,
-
Cvičící:
RNDr. Ing. Oldřich Horák, Ph.D. (70%),
Mgr. David Zapletal, Ph.D. (30%),
-
Examinátoři:
RNDr. Ing. Oldřich Horák, Ph.D.,
Mgr. David Zapletal, Ph.D.,
|
Literatura
|
-
Základní:
Beginning Excel 2019
(Brown N. Lave B. et al.)
-
Základní:
Excel video návody
(EduTv)
-
Základní:
Manažerská informatika Microsoft Excel 2016
(KUBÁLKOVÁ, M. KUBÁLEK, T. TOPOLOVÁ, I.)
-
Základní:
Typografická pravidla.
(KERSLAGER M.)
-
Základní:
Word video návody
(EduTv)
-
Základní:
Word video návody
(VAVŘÍK, S.)
-
Doporučená:
Business Computers 365, version 2
(LACHER, MARCUS,)
-
Doporučená:
WALKENBACH, J. Excel 2013 Bible. Wiley, 2013.
-
Doporučená:
DODGE, M., DOUGLAS, C. S. Mistrovství v Microsoft Excel 2010.. Brno, 2011.
-
Doporučená:
MSM pro výuku Zpracování dat v Excelu část Grafy
(RAMBOUSEK J. JONÁŠOVÁ H.)
-
Doporučená:
MSM pro výuku Zpracování dat v Excelu část Kontingenční tabulky.
(RAMBOUSEK J. JONÁŠOVÁ H.)
-
Doporučená:
TOPOLOVÁ, I., KUBÁLKOVÁ, M., KUBÁLEK, T. Textový procesor Microsoft Word 2016. Praha. 2018.
-
Doporučená:
YouTube kanál LearnitTraining. .
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka
|
26
|
Projekt individuální
|
24
|
Samostatná kritická četba
|
10
|
Projekt týmový
|
20
|
Příprava na zápočet
|
30
|
Domácí příprava na výuku
|
30
|
Sběr materiálu
|
10
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
respektovat pravidla typografických pravidel při tvorbě dokumentů a prezentací;
respektovat obecná pravidla při tvorbě prezentací a přípravě obhajob před odbornou komunitou;
vyjmenovat a popsat možnost zpracování rozsáhlejších dat v tabulkových editorech;
vysvětlit k čemu slouží kontingenční tabulka;
vysvětlit, k čemu slouží metody shlukové analýzy, regresní analýza a faktorová analýza;
interpretovat získané výsledky.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
aplikovat typografická pravidla při zpracování textů a prezentace;
zdůvodnit vzhled prezentace s ohledem na psychologické profilování posluchačů;
zdůvodnit volbu a použití vybraných metod pro analýzu dat;
orientovat se v dostupných softwarových nástrojích a efektivně je využívat pro zpracování dat a prezentování získaných výsledků.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
navrhnout vzhled a strukturu rozsáhlého dokumentu, např. závěrečné zprávy projektu, reportů pro management, policy makery, a navrhnout vhodnou formu prezentování na základě daných pravidel;
rozhodnout o vhodnosti použití softwarových nástrojů;
samostatně navrhnout postup analýzy dat a prezentování výstupů;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení;
samostatně rozšířit své znalosti, dovednosti a způsobilosti pro analýzu dat;
srozumitelně shrnout názory ostatních členů týmu a implementovat je do řešení daného problému. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Metody samostatných akcí
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Posouzení zadané práce
- Didaktický test
|
|
|
|