|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USII / FPAG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USII
/
FPAG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Principy a aplikace 3D grafiky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
30 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámení s možnostmi aplikace 3D počítačové grafiky v rámci různých odvětví, včetně možností využití ve firemních materiálech jako jsou produktové fotky a produktová videa.
|
Požadavky na studenta
|
zápočet: účast na cvičení minimálně 75 % (viz směrnice), zpracování zadaných úloh na cvičení s úspěšností minimálně 60 %, odevzdání semestrální práce podle zadání a její obhájení;
zkouška: ústní.
|
Obsah
|
Seznámení s 3D počítačovou grafikou a všemi důležitými pojmy.
Historie 3D počítačové grafiky, základy prostorového zobrazení, formáty dat.
HW a SW nástroje pro tvorbu 3D počítačové grafiky.
Teorie a praxe základů modelování a práce s modely.
Teorie a praxe kompozice scény.
Teorie a praxe nasvícení modelů a scény.
Nejnovější trendy využití 3D počítačové grafiky v různých odvětvích.
Teorie a praxe animace.
Teorie a praxe modelování architektury.
Teorie modelace lidských postav.
Možnosti 3D grafiky a virtuální realita.
3D tisk
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kerlow, I. Mistrovství 3D animace. Brno: Computer Press, 2011.
-
Základní:
Průvodce Blenderem 2.5.
(Goás, J. K.)
-
Základní:
Horová, I. 3D modelování a vizualizace v AutoCADu. Brno: Computer Press, 2006.
-
Doporučená:
Parisi, T. Learning virtual reality. Sebastopol, 2015.
-
Doporučená:
Derakhshani, Dariush. Maya : průvodce 3D grafikou. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1253-9.
-
Doporučená:
Kloski, L. V. Začínáme s 3D tiskem. 2017.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na zápočet
|
20
|
Domácí příprava na výuku
|
25
|
Projekt týmový
|
20
|
Příprava na zkoušku
|
20
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
Znalost práce s grafickými editory. |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit obecné principy a postupy tvorby 3D grafických prvků a možností jejich praktického využití v různých odvětvích;
podrobně vysvětlit způsoby a techniky modelace 3D grafických prvků, včetně aplikace textur na modely, nasvícení modelů a celé scény;
vysvětlit základní techniky a postupy animace 3D grafických prvků;
analyzovat potřeby firmy a určit vhodné využití 3D grafických prvků;
ukázat na možnosti virtuální reality v dané oblasti;
vysvětlit základní principy využívané při 3D tisku.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
vyhodnotit, vybrat a rozlišit kvalitní a nekvalitní 3D grafické prvky a realizovat odpovídající redesign;
vytvořit 3D grafické prvky pro produktovou fotku a produktovou video prezentaci;
navrhnout a realizovat objekty s využitím 3D tisku.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
efektivně používat vhodné nástroje k vytvoření 3D grafických prvků;
vytvářet jednoduché 3D modely a jejich animace;
uplatnit své znalosti, dovednosti a způsobilosti při zpracování 3D výstupů a využívání virtuální reality v praxi;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
- Pracovní činnosti
- Grafické a výtvarné činnosti
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|