|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
USSV / FRMV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
USSV
/
FRMV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Rozvoj měst a venkova
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Terénní cvičení
24
[HOD/SEM]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
URBV/FRMV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení znalostí o způsobech formování českých městských a venkovských oblastí v souvislostech historického vývoje a současné regionální politiky.
|
Požadavky na studenta
|
-
|
Obsah
|
Historické formování české a moravské krajiny
Vývoj sídelní struktury ve světě, hlavní centra rozvoje evropského kulturního prostoru
Vývoj sídelní struktury ve střední Evropě
Vývoj prostorové struktury českého a moravského venkova, katastr nemovitostí
Kategorizace prostorových struktur sídel
Vliv pozemkových reforem na strukturu a rozvoj sídel a regionů
Funkce v sídlech
Občanská vybavenost
Specifické problémy venkova v České republice
Současné nástroje pro rozvoj venkova
Terénní cvičení
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šilhánková, Vladimíra. Vybraná témata z regionálního rozvoje. Hradec Králové: Civitas per Populi, 2010. ISBN 978-80-904671-0-1.
-
Základní:
Pavla Horská, Eduard Maur, Jiří Musil. Zrod velkoměsta (urbanizace českých zemí a Evropa), s. 54 - 120.. Praha, 2002. ISBN 80-7185-409-3.
-
Doporučená:
Bumba, Jan. České katastry od 11. do 21. století. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2318-1.
-
Doporučená:
Beranová, Magdalena. Dějiny zemědělství v Čechách a na Moravě. Praha: Libri, 2010. ISBN 978-80-7277-113-4.
-
Doporučená:
Mates, Pavel. Malá encyklopedie regionalistiky a veřejné správy. Praha: Prospektrum, 2001. ISBN 80-7175-100-6.
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Účast na exkurzi
|
8
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Účast na výuce
|
13
|
Příprava na zápočet
|
15
|
Terénní výzkum
|
24
|
Příprava na zkoušku
|
24
|
Projekt týmový
|
40
|
Celkem
|
150
|
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
Student, který úspěšně absolvoval předmět, umí:
vysvětlit historické souvislosti vývoje měst a vesnického prostoru v prostředí České republiky;
charakterizovat jednotlivé prostorové typy měst a vesnic;
vysvětlit dopady pozemkových reforem, pozemkových úprav do fungování území;
popsat specifické problémy českého venkova;
popsat principy současné péče o venkovský prostor.
Student, který úspěšně absolvoval předmět, dovede:
na reálných příkladech ukázat dopady regionální politiky do života městských a venkovských oblastí;
zhodnotit základní míru občanské vybavenosti v sídle
zařadit sídlo dle jeho významu v sídelní struktuře
Student, který úspěšně absolvoval předmět, je schopen:
samostatně a odpovědně se rozhodovat v nových nebo měnících se souvislostech s přihlédnutím k širším společenským důsledkům rozhodnutí;
podle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezit zadání pro odborné činnosti a koordinovat je;
samostatného řešení etického problému;
srozumitelně a přesvědčivě sdělovat odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory. |
Vyučovací metody |
- Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
- Pozorování
- Demonstrace
- Nácvik dovedností
|
Hodnotící metody |
- Ústní zkouška
- Písemná zkouška
- Posouzení zadané práce
- Analýza výkonu studenta
- Obhajoba vlastního projektu
|
|
|
|