Práce se zabývá problematikou harmonizace toku letového provozu. Přibližuje prostředí letových provozních služeb a stávající systém řízení toku a kapacity letového provozu včetně činnosti střediska CFMU. Na základě analýzy příčin zdržení toku letového provozu se zabývá možností dalšího rozvoje evropského systému ATFCM směřující k harmonizaci toku letového provozu, kterou je koncept A-CDM. Práce se rovněž zabývá analýzou nákladů a užitku konceptu A-CDM. Závěrečná část pak shrnuje přínosy, ale i nevýhody, spojené se zavedením projektu A-CDM na letištích.
Anotace v angličtině
The thesis deals with air traffic flow harmonisation measures. Air traffic services environmet as well as the air traffic flow and capacity management are described with the emphasis on the role of the central flow managemnt unit. Air traffic flow disruptions and delay causes are analysed to find the measures of the future development of the European ATFCM according to delay causes. The emphasis is placed on the cost benefit analysis of the A-CDM concept. The final part summarizes the benefits and drawbacks associated with implementation of A-CDM project.
Klíčová slova
tok letového provozu, ATFCM, CFMU, zdržení letového provozu, A-CDM
Klíčová slova v angličtině
air traffic flow, ATFCM, CFMU, air traffic delay, A-CDM
Rozsah průvodní práce
76 s., 4 s. obr. příl.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou harmonizace toku letového provozu. Přibližuje prostředí letových provozních služeb a stávající systém řízení toku a kapacity letového provozu včetně činnosti střediska CFMU. Na základě analýzy příčin zdržení toku letového provozu se zabývá možností dalšího rozvoje evropského systému ATFCM směřující k harmonizaci toku letového provozu, kterou je koncept A-CDM. Práce se rovněž zabývá analýzou nákladů a užitku konceptu A-CDM. Závěrečná část pak shrnuje přínosy, ale i nevýhody, spojené se zavedením projektu A-CDM na letištích.
Anotace v angličtině
The thesis deals with air traffic flow harmonisation measures. Air traffic services environmet as well as the air traffic flow and capacity management are described with the emphasis on the role of the central flow managemnt unit. Air traffic flow disruptions and delay causes are analysed to find the measures of the future development of the European ATFCM according to delay causes. The emphasis is placed on the cost benefit analysis of the A-CDM concept. The final part summarizes the benefits and drawbacks associated with implementation of A-CDM project.
Klíčová slova
tok letového provozu, ATFCM, CFMU, zdržení letového provozu, A-CDM
Klíčová slova v angličtině
air traffic flow, ATFCM, CFMU, air traffic delay, A-CDM
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Systém řízení toku letového provozu a kapacity vzdušných prostorů (ATFCM)
2. Analýza jednotlivých příčin zdržení toku letového provozu
3. Možnosti harmonizace toku letového provozu
4. Posouzení efektivnosti možností harmonizace
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Systém řízení toku letového provozu a kapacity vzdušných prostorů (ATFCM)
2. Analýza jednotlivých příčin zdržení toku letového provozu
3. Možnosti harmonizace toku letového provozu
4. Posouzení efektivnosti možností harmonizace
Závěr
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucí práce
Seznam doporučené literatury
dle pokynů vedoucí práce
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant dokázal svou diplomovou práci vcelku dobrým způsobem objasnit. V problematice se orientoval s menší jistotou a pohotovostí. Na doplňující otázky odpověděl s určitými nepřesnostmi.