Práce je věnována skryté reklamě a především product placementu v jednotlivých typech masových médií. První část se věnuje teoretické rovině reklamy, její historii, legislativě, samoregulaci a problematickým obsahovým prvkům. Druhá část se prakticky zaměří na výskyt skryté reklamy a product placementu v televizní a filmové tvorbě a tisku. Součástí je i vyhodnocení vlastního dotazníkového výzkumu příjemců mediálních sdělení.
Anotace v angličtině
The text is devoted to surreptitious advertising and product placement in the various types of mass media. The first part deals with the theory of advertising, its history, legislation, selfregulation and problematic elements of contant advertising. The second part focuses on practical appearance of surreptitious advertising and product placement in television and movies and press. Text also includes self assessment of the questionnaire survey of recipients of media messages.
Klíčová slova
média, reklama, product placement, tisk, televize, film
Klíčová slova v angličtině
media, advertising, product placement, press, television, movie
Rozsah průvodní práce
76 s., 26 s. obr. příl.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována skryté reklamě a především product placementu v jednotlivých typech masových médií. První část se věnuje teoretické rovině reklamy, její historii, legislativě, samoregulaci a problematickým obsahovým prvkům. Druhá část se prakticky zaměří na výskyt skryté reklamy a product placementu v televizní a filmové tvorbě a tisku. Součástí je i vyhodnocení vlastního dotazníkového výzkumu příjemců mediálních sdělení.
Anotace v angličtině
The text is devoted to surreptitious advertising and product placement in the various types of mass media. The first part deals with the theory of advertising, its history, legislation, selfregulation and problematic elements of contant advertising. The second part focuses on practical appearance of surreptitious advertising and product placement in television and movies and press. Text also includes self assessment of the questionnaire survey of recipients of media messages.
Klíčová slova
média, reklama, product placement, tisk, televize, film
Klíčová slova v angličtině
media, advertising, product placement, press, television, movie
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je skrytá reklama a product placement v jednotlivých typech masových medií. Cílem je podrobné srovnání obou forem inzerce a následná analýza četnosti jejich výskytu v televizní a filmové produkci a v tisku (formou případové studie). Součástí práce je i vyhodnocení vlastního dotazníkového výzkumu příjemců mediálních sdělení.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce je skrytá reklama a product placement v jednotlivých typech masových medií. Cílem je podrobné srovnání obou forem inzerce a následná analýza četnosti jejich výskytu v televizní a filmové produkci a v tisku (formou případové studie). Součástí práce je i vyhodnocení vlastního dotazníkového výzkumu příjemců mediálních sdělení.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, Hilda - BÁRTA, Vladimír - KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Vyd. 2. Praha: Oeconomica, 2004. 245 s. ISBN 80-245-0778-1.
CÍSAŘOVÁ, Zuzana - KŘESŤANOVÁ, Veronika. Zákon o regulaci reklamy.Linde. Praha 2002.
HALMARI, Helea - VIRTANEN, Tuija. Persuasion Across Genres. A Linguistic Approach. Amsterdam: Benjamins, 2005. 158 s. ISBN 90 272 5373 0.
JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 416 s. ISBN: 978-80-7367-466-3.
PACKARD, Vance. The hidden persuaders. 11 st. ed. New York, Brooklyn: Ig Publishing 2007. 257. s. ISBN: 097884310X.
SEGRAVE, Kerry. Product Placement in Hollywood Films: A History. 1. st. ed. Jefferson: McFarland & Company, 2004. 244 s. ISBN: 0786419040.
SRPOVÁ, Hana. Od informace k reklamě. Vyd. 1. Ostrava. Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2007. 269 s ISBN 9788073682651.
SRPOVÁ, H. (ed.). Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Ostrava: FF OU, 2005. s. 46-53. ISBN 80-7368-101-3.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Vyd. 1. Praha: Linde, 2007. 336 s. ISBN: 978-80-7201-654-9.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, Hilda - BÁRTA, Vladimír - KOUDELKA, Jan. Chování spotřebitele a výzkum trhu. Vyd. 2. Praha: Oeconomica, 2004. 245 s. ISBN 80-245-0778-1.
CÍSAŘOVÁ, Zuzana - KŘESŤANOVÁ, Veronika. Zákon o regulaci reklamy.Linde. Praha 2002.
HALMARI, Helea - VIRTANEN, Tuija. Persuasion Across Genres. A Linguistic Approach. Amsterdam: Benjamins, 2005. 158 s. ISBN 90 272 5373 0.
JIRÁK, Jan - KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. 1. vyd. Praha: Portál, 2009. 416 s. ISBN: 978-80-7367-466-3.
PACKARD, Vance. The hidden persuaders. 11 st. ed. New York, Brooklyn: Ig Publishing 2007. 257. s. ISBN: 097884310X.
SEGRAVE, Kerry. Product Placement in Hollywood Films: A History. 1. st. ed. Jefferson: McFarland & Company, 2004. 244 s. ISBN: 0786419040.
SRPOVÁ, Hana. Od informace k reklamě. Vyd. 1. Ostrava. Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2007. 269 s ISBN 9788073682651.
SRPOVÁ, H. (ed.). Metody a prostředky přesvědčování v masových médiích. Ostrava: FF OU, 2005. s. 46-53. ISBN 80-7368-101-3.
WINTER, Filip. Právo a reklama v praxi. Vyd. 1. Praha: Linde, 2007. 336 s. ISBN: 978-80-7201-654-9.