Bakalářská práce je zaměřena na logistickou technologii Quick response. Práce se zabývá popisem metody, a to včetně informačních systémů, které jsou předpokladem pro úspěšnou realizaci systému Quick response. Zabývá se rovněž metodami, které jsou v úzkém vztahu s metodou Quick response, a to zejména metodami CPFR a VMI.
Praktická část práce mapuje znalost metody Quick response a její využívání ve vybraném podniku farmaceutického průmyslu. V práci je popisován proces předpovědi poptávky, proces logistického plánování, výroby a prodeje, včetně segmentace trhu a způsobu obsluhy jednotlivých segmentů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the Quick Response, logistics technology concept. The thesis deals with the description of the methods, including information systems which are a prerequisite for successful implementation of QuickResponse. It also deals with systems that are in close relationship with a QuickResponse, and in particular methods CPFR and VMI.
The practical part of the thesis maps the knowledge of quickresponse concept and usage of this concept in selected company in pharmaceutical industry. The thesis described the demand forecasting, logistics planning, production planning and sales process, including market segmentation and the distribution methodfor each segment.
Bakalářská práce je zaměřena na logistickou technologii Quick response. Práce se zabývá popisem metody, a to včetně informačních systémů, které jsou předpokladem pro úspěšnou realizaci systému Quick response. Zabývá se rovněž metodami, které jsou v úzkém vztahu s metodou Quick response, a to zejména metodami CPFR a VMI.
Praktická část práce mapuje znalost metody Quick response a její využívání ve vybraném podniku farmaceutického průmyslu. V práci je popisován proces předpovědi poptávky, proces logistického plánování, výroby a prodeje, včetně segmentace trhu a způsobu obsluhy jednotlivých segmentů.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on the Quick Response, logistics technology concept. The thesis deals with the description of the methods, including information systems which are a prerequisite for successful implementation of QuickResponse. It also deals with systems that are in close relationship with a QuickResponse, and in particular methods CPFR and VMI.
The practical part of the thesis maps the knowledge of quickresponse concept and usage of this concept in selected company in pharmaceutical industry. The thesis described the demand forecasting, logistics planning, production planning and sales process, including market segmentation and the distribution methodfor each segment.
1. Metoda Quick Response - pojem a podstata metody. Příklady nejvhodnějších implementací.
2. Využití informačních systémů při realizaci metody Quick Response.
3. Vztah metody Quick Response k dalším moderním metodám zvyšujícím logistickou výkonnost podniku a dodavatelsko-odběratelského řetězce.
4. Zmapování prodejního procesu (zejména předpovídání poptávky a prodejů, plánování a realizace prodeje) ve vybraném podniku farmaceutického průmyslu z pohledu uplatnění principů dané metody.
5. Zmapování znalosti metody a jejích principů v daném podniku.
6. Zhodnocení a závěry.
Zásady pro vypracování
1. Metoda Quick Response - pojem a podstata metody. Příklady nejvhodnějších implementací.
2. Využití informačních systémů při realizaci metody Quick Response.
3. Vztah metody Quick Response k dalším moderním metodám zvyšujícím logistickou výkonnost podniku a dodavatelsko-odběratelského řetězce.
4. Zmapování prodejního procesu (zejména předpovídání poptávky a prodejů, plánování a realizace prodeje) ve vybraném podniku farmaceutického průmyslu z pohledu uplatnění principů dané metody.
5. Zmapování znalosti metody a jejích principů v daném podniku.
6. Zhodnocení a závěry.
Seznam doporučené literatury
1. Christopher M.: Logistika v marketingu. 1.vyd. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-7261-007-4.
2. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1.vyd. Praha, Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
3. Derrouiche, R., Neubert, G., Bouras, A.: Supply chain management: a framework to characterize the collaborative strategies. International Journal of Computer integrated manufacturing. 2008, vol. 21, no. 4, p. 426-439.
4. Birtwistle, G., Siddiqui, N., Fiorito, S.S.: Quick response: perceptions of UK fashion retailers. International Journal of Retail & Distribution Management. 2003, vol.31, no. 2, p. 118-28.
5. Christiansen, P.E., Rohde, C., Sundtoft, K.: Differences in Supply Chain Performance Across Interorganizational Communication Levels:Case Studies from Denmark. Global Journal of Flexible Systems Management. 2003, vol. 4, no.4, p. 23-30.
6. Janatka, F., Hándl, J., Novák, R.: Obchodní operace ve vývozu a dovozu. 1.vyd. Codex Bohemia, Praha 1999, 406 str. ISBN 80-85963-94-9.
Seznam doporučené literatury
1. Christopher M.: Logistika v marketingu. 1.vyd. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-7261-007-4.
2. Lošťáková, H. a kol.: Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Moderní strategie růstu výkonnosti podniku. 1.vyd. Praha, Grada, 2009. ISBN 978-80-247-3155-1.
3. Derrouiche, R., Neubert, G., Bouras, A.: Supply chain management: a framework to characterize the collaborative strategies. International Journal of Computer integrated manufacturing. 2008, vol. 21, no. 4, p. 426-439.
4. Birtwistle, G., Siddiqui, N., Fiorito, S.S.: Quick response: perceptions of UK fashion retailers. International Journal of Retail & Distribution Management. 2003, vol.31, no. 2, p. 118-28.
5. Christiansen, P.E., Rohde, C., Sundtoft, K.: Differences in Supply Chain Performance Across Interorganizational Communication Levels:Case Studies from Denmark. Global Journal of Flexible Systems Management. 2003, vol. 4, no.4, p. 23-30.
6. Janatka, F., Hándl, J., Novák, R.: Obchodní operace ve vývozu a dovozu. 1.vyd. Codex Bohemia, Praha 1999, 406 str. ISBN 80-85963-94-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jak jsou řízeny zásoby ze strany Zentivy?
Jak jste hluboko pronikl do podmínek uplatnění těchto metod v Zentivě?
Jak je tam impletentována tato metoda?
Mají všichni SAP systém? I ty distribuční centra?
Co je aplikačně řešeno mimo SAP?
Byl jste se někdy podívat v Kolíně v automobilce?