Diplomová práce se zmiňuje o historii managementu kvality a environmentálního managementu a popisuje jejich základní koncepce. Práce blíže pojednává o získání a obnově certifikátu podle normy ISO 9001 pro systém managementu kvality a podle normy ISO 14001 pro systém environmentálního managementu a snaží se identifikovat pozitiva i negativa efektivního systému managementu kvality a environmentu. Poslední kapitola stručně charakterizuje společnost Kolmetal s. r. o., popisuje její procesy podle požadavků normy ISO 9001, průběh samotné certifikace a její přínosy pro společnost.
Anotace v angličtině
This diploma work refers to the history of quality management and environmental management and describes their basic concepts. The work is closely focused on the implementation and renewal of a certificate according to ISO 9001 for quality management system and ISO 14001 for environmental management system and tries to identify positive and negative aspects of effective quality and environmental management system. The last chapter describes the processes of the company Kolmetal s. r. o. according to standard ISO 9001, certification process itself and its benefits for the company.
Diplomová práce se zmiňuje o historii managementu kvality a environmentálního managementu a popisuje jejich základní koncepce. Práce blíže pojednává o získání a obnově certifikátu podle normy ISO 9001 pro systém managementu kvality a podle normy ISO 14001 pro systém environmentálního managementu a snaží se identifikovat pozitiva i negativa efektivního systému managementu kvality a environmentu. Poslední kapitola stručně charakterizuje společnost Kolmetal s. r. o., popisuje její procesy podle požadavků normy ISO 9001, průběh samotné certifikace a její přínosy pro společnost.
Anotace v angličtině
This diploma work refers to the history of quality management and environmental management and describes their basic concepts. The work is closely focused on the implementation and renewal of a certificate according to ISO 9001 for quality management system and ISO 14001 for environmental management system and tries to identify positive and negative aspects of effective quality and environmental management system. The last chapter describes the processes of the company Kolmetal s. r. o. according to standard ISO 9001, certification process itself and its benefits for the company.
Cílem práce je zhodnotit výhody a nevýhody, které podniku přináší zavedení certifikátu ISO a jeho pravidelná obnova.
Diplomová práce bude obsahovat:
- systémy managementu kvality a enviromentálního managementu
- první zavedení certifikátu ISO v podniku
- pravidelnou obnovu certifikátu ISO v podniku
- zkušenosti s certifikací ISO v podniku Kolmetal s. r. o.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit výhody a nevýhody, které podniku přináší zavedení certifikátu ISO a jeho pravidelná obnova.
Diplomová práce bude obsahovat:
- systémy managementu kvality a enviromentálního managementu
- první zavedení certifikátu ISO v podniku
- pravidelnou obnovu certifikátu ISO v podniku
- zkušenosti s certifikací ISO v podniku Kolmetal s. r. o.
Seznam doporučené literatury
ČSN EN ISO 19011 Směrnice pro auditování systému managementu jakosti a/nebo systému enviromentálního managementu (01 0330). Praha : Český normalizační institut, 2003. 56 s. Kat. č. 66858.
ČSN EN ISO 9000 Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník (01 0300). Praha : Český normalizační institut, 2006. 64 s. Kat. č. 75682.
ČSN EN ISO 9001 ed. 2 Systémy managementu kvality - Požadavky (01 0321). Praha : Český normalizační institut, 2010. 56 s. Kat. č. 86706.
Dokumentace SMJ. Kolín : Kolmetal s. r. o., 2007 - 2011.
NENADÁL, Jaroslav; NOSKIEVIČOVÁ, Darja; PETŘÍKOVÁ, Růžena; PLURA, Jiří; TOŠENOVSKÝ, Josef. Moderní management jakosti. Principy, postupy, metody. Praha : Management Press, 2008. 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
Příručka jakosti. Kolín : Kolmetal s. r. o., 2007.
VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, prosperita, globalizace. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-029-7.
Seznam doporučené literatury
ČSN EN ISO 19011 Směrnice pro auditování systému managementu jakosti a/nebo systému enviromentálního managementu (01 0330). Praha : Český normalizační institut, 2003. 56 s. Kat. č. 66858.
ČSN EN ISO 9000 Systémy managementu kvality - Základní principy a slovník (01 0300). Praha : Český normalizační institut, 2006. 64 s. Kat. č. 75682.
ČSN EN ISO 9001 ed. 2 Systémy managementu kvality - Požadavky (01 0321). Praha : Český normalizační institut, 2010. 56 s. Kat. č. 86706.
Dokumentace SMJ. Kolín : Kolmetal s. r. o., 2007 - 2011.
NENADÁL, Jaroslav; NOSKIEVIČOVÁ, Darja; PETŘÍKOVÁ, Růžena; PLURA, Jiří; TOŠENOVSKÝ, Josef. Moderní management jakosti. Principy, postupy, metody. Praha : Management Press, 2008. 377 s. ISBN 978-80-7261-186-7.
Příručka jakosti. Kolín : Kolmetal s. r. o., 2007.
VEBER, Jaromír a kol. Management. Základy, prosperita, globalizace. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-029-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka komisi seznámila s cíli práce a se závěry ke kterým dospěla zpracováním diplomové práce. Během obhajoby studentka odpověděla na následující otázky:
1. Jak dalece zatěžuje zavedení a pravidelná obnova certifikátů ISO management podniků?
2. Charakterizujte blíže firmu Komental s.r.o. a její ekonomické výsledky.
3. Jak se podniku daří "skloubit" liniově štábní organizační strukturu podniku s procesním modelem systému managementu jakosti?
4. V čl. 4.8 uvádíte, že ISO mají ve firmě na starosti tři členové vedení podniku a jedna osoba z řad zaměstnanců. Jaká je tedy úloha představitele vedení pro jakost?