Monty Python je britsko-americká skupina, která se proslavila svým kontroverzním a netypickým humorem. Jejich práce převážně zesměšňuje jak britskou, tak evropskou společnost a její nešvary. Cílem této práce je analyzovat postmoderní prvky, jmenovitě ironii, parodii a koláž, v díle této kontroverzní skupiny a zároveň poukázat na paralely mezi evropskou historií a jejich tvorbou.
Tato práce na úvodu představuje formaci skupiny a jejich dílo, jak seriál Monty Pythonův Létající Cirkus, tak filmovou tvorbu, která skýtá 3 celovečerní filmy v jejich vlastní režii. Hlavním cílem této práce je analyzovat výše zmíněné postmoderní prvky - ironie, parodie a koláž. Tato práce zkoumá tři celovečerní filmy z dílny Monty Pythonů ? Monty Python a Svatý Grál, Život Briana a Monty Python a Smysl života.
Anotace v angličtině
Monty Python is a British-American comical group, famous for its controversy and typical humour. Their work mostly burlesques British and European society and its abuses. The aim of this thesis is to identify, describe and demonstrate the postmodern features in Monty Python?s work and at the same time to focus on parallels between European history and Python?s creation.
The thesis introduces the formation of the group and also their work in a series called Monty Python?s Flying Circus so film production which includes three full-length movies, unfed their direction. Further, it is focused on postmodernism itself and on its postmodern features ? irony, parody, collage. The thesis explores the three full-length movies made by Monty Python ? Monty Python and The Holy Grail, Life of Brian and Monty Python?s The Meaning of Life.
Monty Python je britsko-americká skupina, která se proslavila svým kontroverzním a netypickým humorem. Jejich práce převážně zesměšňuje jak britskou, tak evropskou společnost a její nešvary. Cílem této práce je analyzovat postmoderní prvky, jmenovitě ironii, parodii a koláž, v díle této kontroverzní skupiny a zároveň poukázat na paralely mezi evropskou historií a jejich tvorbou.
Tato práce na úvodu představuje formaci skupiny a jejich dílo, jak seriál Monty Pythonův Létající Cirkus, tak filmovou tvorbu, která skýtá 3 celovečerní filmy v jejich vlastní režii. Hlavním cílem této práce je analyzovat výše zmíněné postmoderní prvky - ironie, parodie a koláž. Tato práce zkoumá tři celovečerní filmy z dílny Monty Pythonů ? Monty Python a Svatý Grál, Život Briana a Monty Python a Smysl života.
Anotace v angličtině
Monty Python is a British-American comical group, famous for its controversy and typical humour. Their work mostly burlesques British and European society and its abuses. The aim of this thesis is to identify, describe and demonstrate the postmodern features in Monty Python?s work and at the same time to focus on parallels between European history and Python?s creation.
The thesis introduces the formation of the group and also their work in a series called Monty Python?s Flying Circus so film production which includes three full-length movies, unfed their direction. Further, it is focused on postmodernism itself and on its postmodern features ? irony, parody, collage. The thesis explores the three full-length movies made by Monty Python ? Monty Python and The Holy Grail, Life of Brian and Monty Python?s The Meaning of Life.
Předmětem práce bude vybraná filmová tvorba britské komediální skupiny Monty Python proslavené nekonvenčními přístupy k rozličným tématům a jejich zpracováním. Úvodní část práce podá stručný nástin postmoderního umění s akcentem na hlavní trendy a techniky užité v oblasti kinematografie.
S pomocí relevantní sekundární literatury autorka vypracuje detailní analýzu ironie a parodie ve filmech Python's Life of Brian, Monty Python and the Holy Grail a Monty Python's The Meaning of Life. Důraz bude kladen na užití těchto prvků ve vztahu k britské a evropské minulosti, které se tvůrci ve svých filmech často dotýkají. Autorka se také pokusí charakterizovat užití koláže a příbuzných nekonvenčních technik. Práci uzavře kapitola shrnující předchozí úvahy a zjištění.
Zásady pro vypracování
Předmětem práce bude vybraná filmová tvorba britské komediální skupiny Monty Python proslavené nekonvenčními přístupy k rozličným tématům a jejich zpracováním. Úvodní část práce podá stručný nástin postmoderního umění s akcentem na hlavní trendy a techniky užité v oblasti kinematografie.
S pomocí relevantní sekundární literatury autorka vypracuje detailní analýzu ironie a parodie ve filmech Python's Life of Brian, Monty Python and the Holy Grail a Monty Python's The Meaning of Life. Důraz bude kladen na užití těchto prvků ve vztahu k britské a evropské minulosti, které se tvůrci ve svých filmech často dotýkají. Autorka se také pokusí charakterizovat užití koláže a příbuzných nekonvenčních technik. Práci uzavře kapitola shrnující předchozí úvahy a zjištění.
Seznam doporučené literatury
Primární zdroje:
JONES, Terry. Python's Life of Brian. 1979.
GILLIAM, Terry & JONES, Terry. Monty Python's The Meaning of Life. 1983.
GILLIAM, Terry & JONES, Terry. Monty Python and the Holy Grail. 1975.
Sekundární zdroje:
ATKINSKON, Jennifer. Collage Sourcebook: Exploring the Art and Techniques of Collage. Gloucester: Quarry Books, 2005.
COLEBROOK, Claire. Irony (Critical Idiom). London: Routledge, 2004.
CONNOR, Steven. The Cambridge Companion to Postmodernism. Cambridge: CUP, 2004.
HOESTEREY, Ingeborg. Pastiche: Cultural Memory in Art, Film, Literature. Bloornington: Indiana University Press, 2001.
HUTCHEON, Linda. A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century Art Forms. New York: Methuen, 1985.
SIM, Stuart. Routledge Companion to Postmodernism. London: Routledge, 2001.
THOMPSONOVÁ, Kristin & BORDWELL, David. Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha: Akademie múzických umění v Praze a Nakladatelství Lidové noviny, 2007.
WOODS, Tim. Beginning Postmodernism (Beginnings). Manchester: Manchester University Press, 1999.
Seznam doporučené literatury
Primární zdroje:
JONES, Terry. Python's Life of Brian. 1979.
GILLIAM, Terry & JONES, Terry. Monty Python's The Meaning of Life. 1983.
GILLIAM, Terry & JONES, Terry. Monty Python and the Holy Grail. 1975.
Sekundární zdroje:
ATKINSKON, Jennifer. Collage Sourcebook: Exploring the Art and Techniques of Collage. Gloucester: Quarry Books, 2005.
COLEBROOK, Claire. Irony (Critical Idiom). London: Routledge, 2004.
CONNOR, Steven. The Cambridge Companion to Postmodernism. Cambridge: CUP, 2004.
HOESTEREY, Ingeborg. Pastiche: Cultural Memory in Art, Film, Literature. Bloornington: Indiana University Press, 2001.
HUTCHEON, Linda. A Theory of Parody: The Teachings of Twentieth-Century Art Forms. New York: Methuen, 1985.
SIM, Stuart. Routledge Companion to Postmodernism. London: Routledge, 2001.
THOMPSONOVÁ, Kristin & BORDWELL, David. Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha: Akademie múzických umění v Praze a Nakladatelství Lidové noviny, 2007.
WOODS, Tim. Beginning Postmodernism (Beginnings). Manchester: Manchester University Press, 1999.