Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití autentických materiálů ve výuce anglického jazyka a způsoby, jak tyto materiály využít k motivaci žáků k učení. Ukazuje, že řečové dovednosti mohou být použity v integraci, i když hlavním cílem hodin je pouze jedna řečová dovednost, v této práci jde o rozvoj mluvení. Vysvětluje, jak tyto řečové dovednosti využít v integrovaných jazykových hodinách tak, aby žáci dostali příležitosti k učení. Popisuje komunikační úkoly, které jsou založeny na autentických materiálech navržených pro tyto integrované jazykové hodiny, jejichž hlavním cílem je dosáhnout zlepšení plynulosti a jistoty při mluvení.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with authentic materials in English language teaching and how they can contribute to a learners´ motivation in lessons and help learners to be involved in meaningful communication. It is shown that communicative skills can be used in integration even if the aim of the lesson is to practise only one communicative skill, in this Bachelor´s Thesis it is the development of speaking. An explanation of how to employ communicative skills to give learners opportunities to learn in the integrated language lesson will be provided. Included is also a description of communicative tasks based on authentic materials designed for these integrated language lessons with overall aims to achieve the development of learners´ fluency and confidence in speaking.
authentic materials, communicative skills, integrated language lessons, communicative tasks
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití autentických materiálů ve výuce anglického jazyka a způsoby, jak tyto materiály využít k motivaci žáků k učení. Ukazuje, že řečové dovednosti mohou být použity v integraci, i když hlavním cílem hodin je pouze jedna řečová dovednost, v této práci jde o rozvoj mluvení. Vysvětluje, jak tyto řečové dovednosti využít v integrovaných jazykových hodinách tak, aby žáci dostali příležitosti k učení. Popisuje komunikační úkoly, které jsou založeny na autentických materiálech navržených pro tyto integrované jazykové hodiny, jejichž hlavním cílem je dosáhnout zlepšení plynulosti a jistoty při mluvení.
Anotace v angličtině
This Bachelor Thesis deals with authentic materials in English language teaching and how they can contribute to a learners´ motivation in lessons and help learners to be involved in meaningful communication. It is shown that communicative skills can be used in integration even if the aim of the lesson is to practise only one communicative skill, in this Bachelor´s Thesis it is the development of speaking. An explanation of how to employ communicative skills to give learners opportunities to learn in the integrated language lesson will be provided. Included is also a description of communicative tasks based on authentic materials designed for these integrated language lessons with overall aims to achieve the development of learners´ fluency and confidence in speaking.
authentic materials, communicative skills, integrated language lessons, communicative tasks
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat možnosti využití elektronických autentických materiálů ve výuce anglického jazyka, především pak ve vyučování vybrané řečové dovednosti, a to mluvení.
V teoretické části bude studentka charakterizovat roli a funkci elektronických autentických materiálů a možnosti jejich využití, případné výhody a nevýhody ve vztahu k mluvení.
V praktické části studentka na základě didaktické analýzy a transformace vytvoří soubor aktivit vhodných pro rozvoj mluvení u dospělých studentů.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat možnosti využití elektronických autentických materiálů ve výuce anglického jazyka, především pak ve vyučování vybrané řečové dovednosti, a to mluvení.
V teoretické části bude studentka charakterizovat roli a funkci elektronických autentických materiálů a možnosti jejich využití, případné výhody a nevýhody ve vztahu k mluvení.
V praktické části studentka na základě didaktické analýzy a transformace vytvoří soubor aktivit vhodných pro rozvoj mluvení u dospělých studentů.
Seznam doporučené literatury
CRYSTAL, D. Language and the Internet. Cambridge: Cambridge University Press, 2001
DUDENEY, G. The Internet and the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2000
KRASHEN, S.D. Second Language Acquisiton and Second Language Learning. Oxford: Pergamon, 1982
LEVY, L. Computer - Assisted Language Learning. Oxford: Oxford Clarendon Press 1997
LYNCH, T. Communication in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press, 1996
MISHAN, F. Designing Authencity into Language Learning Materials. Bristol: Intellect Books, 2005
TEELER, D., GRAY, P. How to Use the Internet in ELT. Harlow. Pearson Education, 2000
WIDDOWSON, H. G. Explorations in Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press. 1979
WIDDOWSON, H. L. The Authenticity of Language Data. Oxford: Oxford University Press, 1980
YOUNG, R. Modular Course design in ELT. Macmillan: The British Council, 1980
Seznam doporučené literatury
CRYSTAL, D. Language and the Internet. Cambridge: Cambridge University Press, 2001
DUDENEY, G. The Internet and the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2000
KRASHEN, S.D. Second Language Acquisiton and Second Language Learning. Oxford: Pergamon, 1982
LEVY, L. Computer - Assisted Language Learning. Oxford: Oxford Clarendon Press 1997
LYNCH, T. Communication in the Language Classroom. Oxford: Oxford University Press, 1996
MISHAN, F. Designing Authencity into Language Learning Materials. Bristol: Intellect Books, 2005
TEELER, D., GRAY, P. How to Use the Internet in ELT. Harlow. Pearson Education, 2000
WIDDOWSON, H. G. Explorations in Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press. 1979
WIDDOWSON, H. L. The Authenticity of Language Data. Oxford: Oxford University Press, 1980
YOUNG, R. Modular Course design in ELT. Macmillan: The British Council, 1980