Hlavním tématem této práce je externí analýza. Práce popisuje jednotlivé metodiky a analýzy, které slouží k analyzování externího prostředí podniku. Teoretické poznatky jsou dále aplikovány v praktické části. Jedná se o provedení analýzy odvětví, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a PEST analýzy.
Annotation in English
The main theme of this work is an external analysis. The work describes the methodology and analysis used to analyze the external environment of company. Theoretical knowledge is also applied in the practical part. This is an implementation of an industry analysis, Porter's five forces analysis and PEST analysis.
Keywords
analýza makrookolí, analýza mikrookolí, analýza odvětví, externí analýza, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, metoda ?4 C?, metoda scénářů, SWOT analýza
Keywords in English
analysis of the macro environment, analysis of the micro environment, analysis of the sectors, external analysis, PEST analysis, Porter's five forces model, method "4 C", method of scenarios, SWOT analysis
Length of the covering note
84 s.
Language
CZ
Annotation
Hlavním tématem této práce je externí analýza. Práce popisuje jednotlivé metodiky a analýzy, které slouží k analyzování externího prostředí podniku. Teoretické poznatky jsou dále aplikovány v praktické části. Jedná se o provedení analýzy odvětví, Porterovy analýzy pěti konkurenčních sil a PEST analýzy.
Annotation in English
The main theme of this work is an external analysis. The work describes the methodology and analysis used to analyze the external environment of company. Theoretical knowledge is also applied in the practical part. This is an implementation of an industry analysis, Porter's five forces analysis and PEST analysis.
Keywords
analýza makrookolí, analýza mikrookolí, analýza odvětví, externí analýza, PEST analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil, metoda ?4 C?, metoda scénářů, SWOT analýza
Keywords in English
analysis of the macro environment, analysis of the micro environment, analysis of the sectors, external analysis, PEST analysis, Porter's five forces model, method "4 C", method of scenarios, SWOT analysis
Research Plan
Analýza a syntéza vlivu externích faktorů působících na podnik vybraného odvětví včetně posouzení míry jejich vlivu.
1. Vymezení cíle práce a použitých metod
2. Charakteristika vybraných metod pro analýzu externího prostředí podniku
3. Analýza vybraného odvětví a charakteristika podniku, pro který jsou vnější vlivy posuzovány
4. Syntéza zjištěných poznatků, formulace doporučení pro management podniku
Research Plan
Analýza a syntéza vlivu externích faktorů působících na podnik vybraného odvětví včetně posouzení míry jejich vlivu.
1. Vymezení cíle práce a použitých metod
2. Charakteristika vybraných metod pro analýzu externího prostředí podniku
3. Analýza vybraného odvětví a charakteristika podniku, pro který jsou vnější vlivy posuzovány
4. Syntéza zjištěných poznatků, formulace doporučení pro management podniku
Recommended resources
1. BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
2. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
3. LANDA, Martin, POLÁK, Michal. Ekonomické řízení podniku. Vydání první. Brno: Computer Press, a.s., 2008. 198 s. ISBN 978-80-251-1996-9.
4. PORTER, Michael E. Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 1980. 396 s. ISBN 0-02-925360-8.
5. SEDLÁČKOVÁ, Helena, BUCHTA, Karel. Strategická analýza. Praha: C.H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
6. THOMPSON, John. Strategic management: Awareness and change. London: Thomson Learning, 2005. 873 s. ISBN 1-84480-083-0.
Recommended resources
1. BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. 278 s. ISBN 978-80-247-1535-3.
2. JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: Strategie a trendy. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
3. LANDA, Martin, POLÁK, Michal. Ekonomické řízení podniku. Vydání první. Brno: Computer Press, a.s., 2008. 198 s. ISBN 978-80-251-1996-9.
4. PORTER, Michael E. Competitive strategy: Techniques for analyzing industries and competitors. New York: Free Press, 1980. 396 s. ISBN 0-02-925360-8.
5. SEDLÁČKOVÁ, Helena, BUCHTA, Karel. Strategická analýza. Praha: C.H. Beck, 2006. 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
6. THOMPSON, John. Strategic management: Awareness and change. London: Thomson Learning, 2005. 873 s. ISBN 1-84480-083-0.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka seznámila komisi s obsahem a cílem své diplomové práce. Práce se zabývá problematikou externího prostředí pro potřeby podnikového managementu. Cílem diplomové práce byla analýza a syntéza vlivu externích faktorů působících na podnik vybraného odvětví včetně posouzení míry jejich vlivu. Studentka seznámila komisi se závěry práce a odpověděla na otázky položené vedoucím práce:
1. Vlastníkem společnosti TranasPlus je Holcim a.s. Dochází k předávání informací týkajících se externího prostředí mezi oběma společnostmi? Pokud ano, jakých? Pokud ne, které informace by mohly tyto společnosti sdílet?