The aim of this thesis is to provide an insight into LOLspeak (an internet language used by people to create funny pictures of cats) and to investigate a relation between phonetics and spelling in forming LOLspeak. First, aims of this thesis and a hypothesis are established. Next, a brief introduction to the world of LOLspeak is given. Definitions of key linguistic terms and phenomena, such as phoneme, grapheme, ortoghraphy, or inflectional ?s, follow afterwards. Description of methods of data gathering and their analysis, followed by the presentation of findings of said analysis, is given in the next part. Confirmation or refutation of previously established hypothesis along with a brief summary of findings is provided in the conclusion of this thesis
Annotation in English
Cílem této práce je zprostředkovat náhled do LOLspeaku (internetového jazyka užívaného lidmi k vytvoření vtipných obrázků koček) a vyšetření vztahu fonetiky a pravopisu při jeho tvoření. Nejprve jsou vytýčeny cíle práce a je stanovena hypotéza. Dále je v krátkosti představen svět LOLspeaku. Následně jsou definovány důležité lingvistické pojmy a jevy, například foném, grafém, ortografie, či inflekční přípona ?s. V další části jsou popsány metody postupu při shromaždování a analýze dat a následně jsou v další části závěry této analýzy prezentovány. V závěru práce je pak diskutováno potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy a jsou zde shrnuty výsledky analýzy dat.
Keywords
LOLspeak, phonetic transcription, plural, present tense, phoneme, spelling, internet slang, silent e, inflection, grapheme
The aim of this thesis is to provide an insight into LOLspeak (an internet language used by people to create funny pictures of cats) and to investigate a relation between phonetics and spelling in forming LOLspeak. First, aims of this thesis and a hypothesis are established. Next, a brief introduction to the world of LOLspeak is given. Definitions of key linguistic terms and phenomena, such as phoneme, grapheme, ortoghraphy, or inflectional ?s, follow afterwards. Description of methods of data gathering and their analysis, followed by the presentation of findings of said analysis, is given in the next part. Confirmation or refutation of previously established hypothesis along with a brief summary of findings is provided in the conclusion of this thesis
Annotation in English
Cílem této práce je zprostředkovat náhled do LOLspeaku (internetového jazyka užívaného lidmi k vytvoření vtipných obrázků koček) a vyšetření vztahu fonetiky a pravopisu při jeho tvoření. Nejprve jsou vytýčeny cíle práce a je stanovena hypotéza. Dále je v krátkosti představen svět LOLspeaku. Následně jsou definovány důležité lingvistické pojmy a jevy, například foném, grafém, ortografie, či inflekční přípona ?s. V další části jsou popsány metody postupu při shromaždování a analýze dat a následně jsou v další části závěry této analýzy prezentovány. V závěru práce je pak diskutováno potvrzení či vyvrácení stanovené hypotézy a jsou zde shrnuty výsledky analýzy dat.
Keywords
LOLspeak, phonetic transcription, plural, present tense, phoneme, spelling, internet slang, silent e, inflection, grapheme
Cílem práce je analýza textů využívajících prostředků "LOLspeaku", a to především efektu
abnormálních variant vztahu pravopisu a fonetické realizace slov, včetně jejich kategorizace
podle slovních druhů.
Studentka na základě studia odborné lingvistické literatury shrne podstatné charakteristické
rysy "LOLspeaku", bude se především obecně zabývat vztahem grafické a zvukové podoby
slov v angličtině, zvláštní pozornost bude též věnovat slovům zvukomalebným a jejich funkci
v textu.
V následné analytické části se bude zabývat autentickými texty, převedenými do tohoto
specifického jazyka, především parafrázemi biblických textů. Na základě posouzení
vytipovaných úryvků se studentka pokusí zobecnit postupy využívané v "LOLspeaku",
vysvětlit motivaci autorů k jejich použití a posoudit jejich vliv na čtenáře těchto textů.
Research Plan
Cílem práce je analýza textů využívajících prostředků "LOLspeaku", a to především efektu
abnormálních variant vztahu pravopisu a fonetické realizace slov, včetně jejich kategorizace
podle slovních druhů.
Studentka na základě studia odborné lingvistické literatury shrne podstatné charakteristické
rysy "LOLspeaku", bude se především obecně zabývat vztahem grafické a zvukové podoby
slov v angličtině, zvláštní pozornost bude též věnovat slovům zvukomalebným a jejich funkci
v textu.
V následné analytické části se bude zabývat autentickými texty, převedenými do tohoto
specifického jazyka, především parafrázemi biblických textů. Na základě posouzení
vytipovaných úryvků se studentka pokusí zobecnit postupy využívané v "LOLspeaku",
vysvětlit motivaci autorů k jejich použití a posoudit jejich vliv na čtenáře těchto textů.
Recommended resources
BIBER, D. et al. Longman grammar of spoken and written English. Harlow: Pearson Education, 1999.
pp 1204. ISBN 0-582-23725-4.
CRYSTAL, D. Cambridge encyclopaedia of the English language. Cambridge: Cambridge University
Press, 1995. pp 489. ISBN 0-521-59655-6.
DAVIDSON, G. W. Chambers Good Spelling. Edinburgh: Chambers, 1986. pp 147. ISBN 0-550-
18031-1.
GRONDIN, M. LOLcat Bible. Berkeley: Ulysses Press, 2010. pp 176. ISBN 978-1-569-75734-5.
HAPPYCAT, P. Itteh Bitteh Book of Kittehs. New York: Gotham Books, 2010. pp 192. ISBN 978-1-
592-40590-9.
HUDDLESTON, R., PULLUM, G. K. The Cambridge grammar of the English language. Cambridge:
Cambridge University Press, 2002. pp 1842. ISBN 0-521-43146-8.
JONES, D. An Outline of English Phonetics. 6th ed. Cambridge: Heffer, 1972. pp 376.
NAKAGAWA, E. I. Can Has Cheezburger? New York: Gotham Books, 2008. pp 192. ISBN 978-1-
592-40409-4.
NAKAGAWA, E. How To Take Over Teh Wurld. New York: Gotham Books, 2009. pp 192. ISBN
978-1-592-40516-9.
QUIRK, R., GREENBAUM S., LEECH G., SVARTVIK, J. A comprehensive grammar of the English
language. London: Longman, 1985. pp 1779. ISBN 0-582-51734-6.
ROACH, P. Phonetics. Oxford: Oxford University Press, 2001. pp 116. ISBN 0-19-437239-1.
Recommended resources
BIBER, D. et al. Longman grammar of spoken and written English. Harlow: Pearson Education, 1999.
pp 1204. ISBN 0-582-23725-4.
CRYSTAL, D. Cambridge encyclopaedia of the English language. Cambridge: Cambridge University
Press, 1995. pp 489. ISBN 0-521-59655-6.
DAVIDSON, G. W. Chambers Good Spelling. Edinburgh: Chambers, 1986. pp 147. ISBN 0-550-
18031-1.
GRONDIN, M. LOLcat Bible. Berkeley: Ulysses Press, 2010. pp 176. ISBN 978-1-569-75734-5.
HAPPYCAT, P. Itteh Bitteh Book of Kittehs. New York: Gotham Books, 2010. pp 192. ISBN 978-1-
592-40590-9.
HUDDLESTON, R., PULLUM, G. K. The Cambridge grammar of the English language. Cambridge:
Cambridge University Press, 2002. pp 1842. ISBN 0-521-43146-8.
JONES, D. An Outline of English Phonetics. 6th ed. Cambridge: Heffer, 1972. pp 376.
NAKAGAWA, E. I. Can Has Cheezburger? New York: Gotham Books, 2008. pp 192. ISBN 978-1-
592-40409-4.
NAKAGAWA, E. How To Take Over Teh Wurld. New York: Gotham Books, 2009. pp 192. ISBN
978-1-592-40516-9.
QUIRK, R., GREENBAUM S., LEECH G., SVARTVIK, J. A comprehensive grammar of the English
language. London: Longman, 1985. pp 1779. ISBN 0-582-51734-6.
ROACH, P. Phonetics. Oxford: Oxford University Press, 2001. pp 116. ISBN 0-19-437239-1.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka krátce představila svou práci, vyjádřila se kpřipomínkám v posudcích a zodpověděla otázky členů komise.