Tato práce se zabývá problematikou výuky mluvených technik jakožto nedílnou součástí rozvoje mluvení, které patří mezi čtyři základní jazykové dovednosti. Na základě postojů odborníků si teoretická část klade za cíl zjistit, které mluvené techniky jsou považovány za relevantní pro výuku dospělých studentů angličtiny. Práce popisuje aspekty mluvení na základě teoretických konceptů stejně tak jako praktických.
Praktická část se zabývá tím, do jaké míry se učitelé soustředí na rozvoj řečových dovedností, a jaký typ mluvených aktivit používají. Praktická část je založena na výzkumu provedeném ve dvou vzdělávacích institucích.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the issue of teaching speaking techniques as an integral part of developing speaking skills, which belong to the four basic language skills. On the basis of attitudes of language experts, the theoretical part aims to find which speaking techniques are considered relevant to teaching speaking in adult learners of English. It describes the aspects of speaking based on theoretical concepts, as well as practical.
The practical part deals with the extent to which teachers concentrate on the development of speaking skills and what type of speaking activities they use. The practical part is based on a research conducted in two educational institutions.
speaking skills, spoken language, fluent and accurate speech, communicative competence, speaking activities, adult learner
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce se zabývá problematikou výuky mluvených technik jakožto nedílnou součástí rozvoje mluvení, které patří mezi čtyři základní jazykové dovednosti. Na základě postojů odborníků si teoretická část klade za cíl zjistit, které mluvené techniky jsou považovány za relevantní pro výuku dospělých studentů angličtiny. Práce popisuje aspekty mluvení na základě teoretických konceptů stejně tak jako praktických.
Praktická část se zabývá tím, do jaké míry se učitelé soustředí na rozvoj řečových dovedností, a jaký typ mluvených aktivit používají. Praktická část je založena na výzkumu provedeném ve dvou vzdělávacích institucích.
Anotace v angličtině
The thesis focuses on the issue of teaching speaking techniques as an integral part of developing speaking skills, which belong to the four basic language skills. On the basis of attitudes of language experts, the theoretical part aims to find which speaking techniques are considered relevant to teaching speaking in adult learners of English. It describes the aspects of speaking based on theoretical concepts, as well as practical.
The practical part deals with the extent to which teachers concentrate on the development of speaking skills and what type of speaking activities they use. The practical part is based on a research conducted in two educational institutions.
speaking skills, spoken language, fluent and accurate speech, communicative competence, speaking activities, adult learner
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou rozvoje dovednosti mluvení v anglickém jazyce u dospělých. V úvodu teoretické části nejprve definuje komunikační kompetenci jako cíl cizojazyčné výuky ve vztahu k řečové dovednosti mluvení. Dále se zaměří na techniky rozvoje této dovednosti (organizační formy, typy aktivit) u dospělých studentů.
V praktické části práce studentka realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, jaké techniky jsou k rozvoji mluvení využívány. Pro sběr dat využije strukturované pozorování, zjištěné výsledky kriticky zhodnotí.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou rozvoje dovednosti mluvení v anglickém jazyce u dospělých. V úvodu teoretické části nejprve definuje komunikační kompetenci jako cíl cizojazyčné výuky ve vztahu k řečové dovednosti mluvení. Dále se zaměří na techniky rozvoje této dovednosti (organizační formy, typy aktivit) u dospělých studentů.
V praktické části práce studentka realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, jaké techniky jsou k rozvoji mluvení využívány. Pro sběr dat využije strukturované pozorování, zjištěné výsledky kriticky zhodnotí.
Seznam doporučené literatury
BURNS, Anne.; GOH, Christine C.M. Teaching speaking: A holistic Approach. 1st ed. Cambridge language education. 2012, 301 p. ISBN: 978-1-107-64833-3
EVEN, Mary Jane.; SNYDER. John R. Creative Techniques in Management and Adult Learning. American Association of Blood Banks, 1985, 144 p. ISBN 0-915355-4
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4. ed. Harlow: Pearson/Longman, 2007, 292 p. Longman handbooks for language teachers, 1. ISBN 978-140-5847-728
HUNTEROVÁ, Madeline. Účinné vyučování v kostce. Portál, s.r.o., Praha, 1999, 101 s. ISBN: 80-7178-220-3
LITTLEWOOD, William. Communicative language teaching. Cambridge Cambridge University Press, 1991, 108 p.
RICHARDS, Jack C.; RODGERS, Theodore S., Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed. Cambridge University Press, 2001, 270 p. ISBN: 978-0-521-00843-3
RICHARDS, Jack C.; RENANDYA, Willy A. Methodology in Language Teaching. Cambridge University Press, 2002, 422 p. ISBN: 978-0-521-00440-4
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2012, 325 p. ISBN 978-110-7684-676.
Seznam doporučené literatury
BURNS, Anne.; GOH, Christine C.M. Teaching speaking: A holistic Approach. 1st ed. Cambridge language education. 2012, 301 p. ISBN: 978-1-107-64833-3
EVEN, Mary Jane.; SNYDER. John R. Creative Techniques in Management and Adult Learning. American Association of Blood Banks, 1985, 144 p. ISBN 0-915355-4
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4. ed. Harlow: Pearson/Longman, 2007, 292 p. Longman handbooks for language teachers, 1. ISBN 978-140-5847-728
HUNTEROVÁ, Madeline. Účinné vyučování v kostce. Portál, s.r.o., Praha, 1999, 101 s. ISBN: 80-7178-220-3
LITTLEWOOD, William. Communicative language teaching. Cambridge Cambridge University Press, 1991, 108 p.
RICHARDS, Jack C.; RODGERS, Theodore S., Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed. Cambridge University Press, 2001, 270 p. ISBN: 978-0-521-00843-3
RICHARDS, Jack C.; RENANDYA, Willy A. Methodology in Language Teaching. Cambridge University Press, 2002, 422 p. ISBN: 978-0-521-00440-4
UR, Penny. A course in English language teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press, 2012, 325 p. ISBN 978-110-7684-676.